• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051006963
  • خبرنگار : 50593

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

ایجاد تحول فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی ممکن است

ایجاد تحول فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی ممکن است

ایسنا/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دستگاه‌های اجرایی به‌تنهایی قادر به ایجاد تحول فرهنگی نیستند و باید از ظرفیت‌های مردمی بهره ببرند.

احسان آهنگر امروز (۱۰ مرداد ماه) در نشست خبری با موضوع تشریح و تبیین نخستین رویداد «هم‌افزا» که در مجتمع شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: تدوین سند فرهنگی از ابتدا با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی برنامه‌ریزی شد. این کار به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سپرده شد تا با گسترش مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی مردم در صحنه‌های مختلف را شاهد باشیم.

وی مدیریت جنگ تحمیلی، غلبه بر فتنه‌ها و حوادث غیرمترقبه را نمونه‌هایی از مشارکت مردمی در جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: اصل و اساس کار ما در تدوین و پیاده‌سازی سند فرهنگی استان، مردم هستند و مهم‌تر از تدوین سند، اجرای آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به تنهایی قادر به ایجاد تحول فرهنگی نیستند و باید از ظرفیت‌های مردمی بهره ببرند، گفت: گام  نخست، احصای نظام مسائل و گام بعدی ارائه راه‌ حل و ایده‌هاست که به همین دلیل، به تمام مجموعه‌ها، تشکل‌ها، هیئت‌های مذهبی و ظرفیت‌های مردمی اطلاع‌رسانی شد تا از ایده‌ها و نظرات آنها بهره‌مند شویم.

ایجاد تحول فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی ممکن است

او یکی از نقاط ضعف موجود را شکاف میان دستگاه‌های اجرایی و حلقه‌های مردمی دانست که باید به حداقل ممکن برسد، گفت: هم‌افزایی گروه‌های مختلف فرهنگی استان باید به یک شبکه قوی مبدل شود.

وی از اهداف برگزاری رویداد «هم افزا» را هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی با تشکل‌های مردم‌پایه ارزیابی و بیان کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر، دیگر هدف برگزاری این رویداد است. سندی که مردم در تدوین آن مشارکت نداشته باشند قطعاً در اجرای آن نیز مشارکت خوبی ندارند.

آهنگر با تاکید بر اینکه هم‌افزایی باید به یک گفتمان و فرهنگ در میان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌پایه مبدل شود، اظهار کرد: ایجاد تعامل و شناسایی تشکل‌های استانی، یک ضرورت برای هم‌افزایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha