• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051006848
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در حوزه مسکن در همدان

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در حوزه مسکن در همدان

ایسنا/همدان استاندار همدان از انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مسکن در همدان خبرداد.

علیرضا قاسمی فرزاد چهارشنبه ۱۰مرداد در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مسکن، با اشاره به شهادت رئیس دفتر حماس در تهران، اظهار کرد: این اتفاق شوک بزرگی بوده و انتقام خون این شهید به طور قطع از مسببان گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار خارجی از پنج سال پیش طرحی برای سرمایه‌گذاری پروژه مسکن در زمین ۸۰ هکتاری متعلق به شهرداری همدان ارائه کرده بود که مشکلات و موانع عدیده‌ای داشت، تصریح کرد:  با بازنگری در طرح جامع شهر همدان، زمین ۸۰ هکتاری وارد محدوده شهری شده و با نظر مدیران مرتبط قابلیت احداث شهرک مسکونی وجود دارد که به این ترتیب بافت منطقه تغییر کرده و توسعه پیدا می‌کند و باعث کاهش قیمت‌ مسکن می‌شود.
  وی با بیان اینکه درحال حاضر زمین پروژه مسکن با سرمایه‌گذاری خارجی متعلق به شهرداری همدان بوده است، تأکید کرد: مقرر شده سرمایه‌گذار خارجی ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کند و قرارداد طبق برنامه زمانی مشخص منعقد خواهد شد.
استاندار همدان ادامه داد: با آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن مشاغل بسیاری مانند خدمات مهندسی، مصالح ساختمانی و اشتغال نیروی انسانی از فواید آن منتفع خواهند شد.
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه همچنین سرمایه‌گذار خارجی بیش از ۷۰ درصد از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از شهروندان بومی استان استفاده خواهد کرد، گفت: تکنولوژی برتر ساختمانی نیز از کشور مبدأ سرمایه‌گذار به شهر همدان انتقال پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار خارجی متعهد شده سود سرمایه‌ای خود را با صادرات محصولات و کالاهای استان دریافت کند و هیچ‌گونه خروج ارز از کشور صورت نگیرد.
وی اظهار کرد: یکی از انگیزه‌های ما برای انجام این پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان بوده و در روز نتفیذ رئیس جمهور مقام معظم رهبری تأکید کردند روابط تجاری و سیاسی ما با کشورهای همسایه باشد، به ویژه کشور دوست و برادر ترکیه که دین و مناسبات مشترکی داریم.
استاندار همدان با تأکید بر اینکه این تفاهم‌نامه در اسرع وقت به قرارداد تبدیل شود تا انگیزه‌ای برای مدیران و مسئولان بعدی نیز باشد، افزود: شرایط به گونه‌ای باشد که حقوق طرفین در تمام مراحل رعایت شود.
قاسمی فرزاد با بیان اینکه دولت جدید نسبت به سرمایه‌گذاری خارجی تأکید دارد، گفت: تا زمانی که این پروژه تکمیل نشود اجازه فروش ندارد و در قالب یک قرارداد محکم حقوقی و مطابق با قوانین و مقررات کشور تنظیم و اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته همدان در فهرست شهرهای جهانی ثبت شد، خاطرنشان کرد:  شهر هگمتانه که ۳۵۰۰ سال قدمت دارد در بین کشورهای مهم دنیا ثبت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha