• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051006798
  • خبرنگار : 50976

مدیر گروه قرآن و عترت ارشاد استان خبرداد

حافظان قرآن فارس حمایت می‌شوند

حافظان قرآن فارس حمایت می‌شوند

ایسنا/فارس مدیر گروه قرآن و عترت ارشاد فارس از اجرای طرح حمایت از حافظان قرآن خبر داد و از حافظان استان نیز جهت شرکت در این طرح دعوت به عمل آورد.

احمدرضا نداف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور و با اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، طرح ۸ ماهه حمایت از چهل هزار حافظ قرآن در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: این طرح با شعار «هر حافظ در پناه یک شهید» و به پاس حفظ و بزرگداشت‌ آرمان‌های ۴۰ هزار شهید والامقام در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر گروه قرآنی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: این طرح با همت و مشارکت قرارگاه شهید آوینی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری‌های سراسر کشور از ابتدای مردادماه تا پایان سال‌جاری و به صورت کاملاً مجازی، پیاده‌سازی و اجرا خواهد شد.

 نداف ادامه داد: حافظان قرآن در کلیه رده‌های سنی می‌توانند با مراجعه به سامانه «حمد» به نشانی http://qia.ir/ نام نویسی کنند و تا قبل از پایان سال‌جاری، هر زمان آمادگی داشته باشند، می‌توانند در آزمون الکترونیکی شرکت کنند. 

 وی با بیان اینکه تنها حفظ یک تا پنج جزء قرآن امکان‌پذیر است، گفت: معرفی حافظ از طریق کانال رسمی یا همان موسسه قرآنی که کارآموزی را در آن گذرانیده است، مبنای شرکت در این طرح است. 

 مدیر گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: برای هر یک از حافظان قرآنی مشارکت‌کننده در طرح یادواره‌ شهدا، پاداش سه میلیون ریالی در نظر گرفته شده است. از این مبلغ، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال سهم قرآن‌آموز و یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، سهم موسسه قرآنی است که به حساب آنها واریز می‌شود.

وی اظهار کرد: مجریان این طرح، کلیه قرآن‌آموزان و حافظان قرآنی که جزءهایی از قرآن را حفظ کرده‌اند را به مشارکت در این طرح قرآنی فرا می‌خوانند و درخواست می‌شود حتی کسانی که پیش از این در طرح‌های مشابه این طرح شرکت کرده‌اند نیز برای تثبیت حفظ خود، میهمان این ضیافت قرآنی شوند.

 نداف در پایان افزود: در این طرح فراگیر کشوری از حدود ۶۰ موسسه قرآنی دارای مجوز و ۳۰۰ موسسه غیر رسمی فعال در استان فارس که با نزدیک به ۲۵۰ شعبه در کل کشور فعالیت می‌کنند، دعوت کرده‌ایم تا فرصت ایجاد شده در این طرح را غنیمت شمرده و ما را در تأنیس قلوب انسان‌ها با قرآن یاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha