• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051006739
  • خبرنگار : 30147

مدیر ‌امور آب و فاضلاب شهرستان:

مشکل کمبود آب بزرگترین شهر و روستای خواف تا امشب رفع می‌شود

مشکل کمبود آب بزرگترین شهر و روستای خواف تا امشب رفع می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر ‌امور آب و فاضلاب خواف گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که مشکل کمبود و قطعی آب بزرگترین شهر و روستای خواف تا امشب رفع شود.

محسن چهکندی در پی انتقاد اهالی شهر مرزی و معدنی سنگان خواف که اخیراً با قطعی و کم‌فشاری مکرر آب مواجه شده‌اند به ایسنا گفت: سنگان بزرگترین شهر و برآباد بزرگترین روستای شهرستان خواف است.

وی با اشاره به اینکه به زودی با وارد مدار شدن یک حلقه چاه آب مشکل رفع می‌شود، افزود: متأسفانه یکی از پمپ‌های چاه سوخته و تلاش می‌شود تا امشب مشکل رفع شود.

مدیر ‌امور آب و فاضلاب خواف با بیان اینکه پمپ در عمق ۲۳۰ متری زمین قرار دارد که تعویض آن مدتی زمان می‌برد، تصریح کرد: بخش اعظمی از آب مورد نیاز شهر سنگان از طریق همین چاه که پمپ آن سوخته تأمین می‌شود.

وی با اعلام اینکه اکنون آب مورد نیاز از طریق چند حلقه چاه دیگر و با تانکر تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه به گرمی هوا و افزایش مصرف در استفاده از آب صرفه‌جویی کنند.

چهکندی با اشاره به اینکه سنگان و برآباد تبدیل به مجتمع آب‌رسانی شده‌اند و یک حلقه چاه حفر شده و از فردا نیز تجهیز آن شروع می‌شود، گفت: پس از لوله‌گذاری، به مخزن جدید دو هزاری که اخیراً احداث شده متصل می‌شود، برای شهر سنگان و روستای برآباد حدود ۸ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

وی در ادامه از آبرسانی به ۵۳ هزار مشترک در شهرستان خواف خبر داد و گفت: آب و فاضلاب شهرستان خواف تأمین کننده آب ۶ شهر و ۸۴ روستا است.

مدیر ‌امور آب و فاضلاب خواف با بیان اینکه مشکلی به لحاظ آب‌رسانی به مشترکین نداریم، افزود: پس از چندین سال روز گذشته مشکل تنش آبی روستای خرگرد با وارد مدار شدن یک حلقه چاه رفع شد.

وی با اشاره به اینکه برای چاه آب روستاهای حسن‌آباد و علی‌آباد هفته آینده دستگاه مورد نیاز مستقر می‌شود، بیان کرد: متأسفانه وجود انشعابات غیرمجاز تأثیرگذاری بسیاری بر کاهش فشار آب دارد.

چهکندی شناسایی و برخورد با متخلفین انشعابات غیرمجاز را یکی از اولویت‌ها دانست و اذعان کرد: در این راستا کمیته‌ای تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان جریمه انشعابات غیرمجاز بوده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی و کشف شده است.

مدیر ‌امور آب و فاضلاب خواف با اظهار تأسف از اینکه عده‌ای سودجو از طریق انشعابات غیرمجاز سوء استفاده می‌کنند، بیان کرد: برخی روستاها چون با کسری آب مواجه‌اند باقی نیاز شهروندان از طریق تانکر تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۴ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل ما در پیک مصرف است. حدود ۷ تا ۸ روستا با کسری آب مواجه‌اند.

مدیر ‌امور آب و فاضلاب خواف در پایان از شهروندان درخواست کرد برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و قطعی آب صرف جویی را فراموش نکنند.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی، ۳۰ هزار مشترک شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha