• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051006711
  • خبرنگار : 50593

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام کرد

پوشش آموزشی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه توسط فنی و حرفه‌ای مازندران

پوشش آموزشی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه توسط فنی و حرفه‌ای مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر جامعه شامل کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته اعلام کرد و گفت: در این بخش به ۶۹۸ نفر دوره در چهار ماهه اول امسال آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

سید حسین درویشی امروز در نشست خبری که به‌مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، رویکرد فنی و حرفه‌ای را توانمندسازی فردی، گروهی و اجتماعی نیروی انسانی در همه نهادها دانست و اظهار کرد: شعار هفته مهارت سال جاری «مهارت در محرم با مشارکت مردم» نامگذاری شده است.

وی افزود: فنی و حرفه‌ای مازندران دارای۲۰مرکز دولتی و ۲هزار و ۸۵۶ مرکز آموزشگاه خصوصی است که سهمی بالاتر از میانگین کشوری دارد.

درویشی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعهد مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای مازندران بالغ بر ۱۴میلیون و ۸۷۰ نفر ساعت بوده است، افزود: امسال در این بخش شاهد رشد ۱۵درصدی بوده‌ایم.

به گفته درویشی در دنیا ۸۱ میلیون شغل در حال زوال است و ۸۷ میلیون شغل جدید جایگزین آن خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران از واگذاری ۱۱۷ کارگاه بلااستفاده دولتی به خصوصی خبرداد و گفت: ۱۴۲ مرکز جوار کارگاهی نیازمند پای کار آمدن مدیران صنعتی است.

پوشش آموزشی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه توسط فنی و حرفه‌ای مازندران

این مسئول با اعلام اینکه تشکیل هنرستان فنی و حرفه‌ای باوجود مرکز جوارکارگاهی کار اشتباهی است، یادآور شد: ۳۲ مرکز جوار دانشگاهی مشاور شغلی داریم اما رئیس دانشگاه‌ها پای کار نیامدند.

درویشی خواستار تعامل بین دستگاهی با بخش خصوصی به‌ویژه فعالان حوزه صنعت شد و اظهار کرد: لازم است واحدهای صنعتی فعال با فنی و حرفه‌ای همکاری داشته باشند.

وی به تشریح فعالیت‌های انجام شده فنی و حرفه‌ای مازندران در چهارماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت صدور مجوز موافقت نامه اصولی برای تاسیس مراکز جوار کارگاهی به تعداد ۲ واحد، ‌آموزش مشاغل خانگی برای ۹۰۸ نفر، ‌ تکمیل و تجهیز کارگاه‌های آموزشی به تعداد ۱۴ کارگاه، ‌آموزش فناوری‌های نوین منطبق با مشاغل نو به تعداد ۵۴۰ نفر دوره انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، تعهد آموزشی امسال این نهاد در بخش دولتی را ۵ میلیون و ۸۲۳ هزار نفر دانست و بیان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه شد.

این مسئول یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر جامعه شامل کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته اعلام کرد و گفت: در این بخش به ۶۹۸ نفر دوره در چهار ماهه اول امسال آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha