• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403051006680
  • خبرنگار : 71628

پاکستان: ترور هنیه محکوم است/نگران ماجراجویی‌های تل‌آویو در منطقه هستیم

پاکستان: ترور هنیه محکوم است/نگران ماجراجویی‌های تل‌آویو در منطقه هستیم

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای ترور و به شهادت رسیدن رئیس دفتر جنبش حماس در تهران را محکوم کرده و آن را اقدامی غیرعقلانی و تروریستی دانست.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه پاکستان، امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران را محکوم کرد.

پیش از این حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند. روابط عمومی سپاه پاسداران افزود که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در بیانیه پاکستان که در صفحه رسمی وزارت امور خارجه پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: ما به خانواده اسماعیل هنیه و ملت فلسطین تسلیت می‌گوییم.

وزارت امور خارجه پاکستان با تروریستی خواندن این اقدام بیان کرد: پاکستان تروریسم را در تمامی اشکال و نمودهای آن، از جمله کشتارهای فراقانونی و خودسرانه را فارغ‌ از انگیزه‌های آن محکوم می‌کند.

این مطلب می‌افزاید: زمان انجام شدن این اقدام غیرعقلانی، مصادف با تحلیف رئیس‌جمهور ایران که در آن چندین تن از مقامات بلندپایه، از جمله معاون نخست‌وزیر پاکستان در آن شرکت کرده بودند، عمیقا ما را بهت‌زده کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین گفت: پاکستان نگران ماجراجویی اسرائیل در منطقه است. اقدامات اخیر آن گسترش جدی تنش‌ها در منطقه‌ای بی‌ثبات است که تلاش‌ها برای صلح را تضعیف می‌کند.

جنگ غزه بیش از ۹ ماه است که میان رژیم صهیونیستی و حماس و پس از عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» علیه اراضی اشغالی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار فلسطینی و آوارگی بیش از ۸۵ درصد از جمعیت شهر غزه در شرایطی شده است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم، دارو و خدمات درمانی وجود دارد و روند تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی به شدت کند شده است.

مذاکرات آتش‌بس میان طرفین جنگ که با تلاش بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده، تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است.

پیش از این همچنین محمود طه، نماینده حماس در لبنان درباره این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل این ترور را انجام داد تا حماس را به تضعیف شروط خود در مذاکرات (آتش‌بس) وادار کند. ما این کار را نخواهیم کرد. ما همچنین وعده می‌دهیم که ارتش اسرائیل بهای گزافی برای این جنایت پرداخت خواهد کرد.

او همچنین گفت که این اقدام با چراغ سبز نشان دادن آمریکا انجام شده است.

با این وجود کاخ سفید و پنتاگون در اولین موضع‌گیری‌ها درباره این موضوع، از اظهارنظر خودداری کرده‌ و تنها گفته‌اند از آن باخبرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha