• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051006670
  • خبرنگار : 50042

پیام مسئولین گیلان در پی شهادت اسماعیل هنیه

پیام مسئولین گیلان در پی شهادت اسماعیل هنیه

ایسنا/گیلان مسئولین استان گیلان در پیام‌های جداگانه‌ای اقدام گستاخانه و جنون‌آمیز رژیم سفاک صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را تسلیت گفتند و این اقدام بزدلانه را محکوم کردند.

متن پیام اسدالله عباسی، استاندار گیلان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلا (آیه ۲۳ سوره احزاب)

اقدام گستاخانه و جنون‌آمیز رژیم سفاک صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن قهرمان فلسطین، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) موجب تاثر و اندوه تمامی آزادی‌خواهان جهان و ملت بزرگ ایران اسلامی شد.

بی‌شک این جنایت آشکار خوی وحشی‌گری این رژیم کودک‌کش و ددمنش را عیان‌تر کرد و نشان داد برای نجات از باتلاق فروپاشی و پوشاندن عجز و درماندگی و ناکامی در رویارویی با جبهه مقاومت و معرکه و میدان غزه، در جنایت علیه بشریت به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پای‌بند نیست .

اینجانب با کمال تاسف، شهادت این مجاهد وارسته و بزرگ را به محضر مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت، ملت مظلوم فلسطین و تمامی آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای این شهید والامقام و شخصیت سیاسی و تاثیرگذار جبهه مقاومت، علو درجات و محشور شدن با شهدای اسلام، خاندان هنیه و ملت فلسطین مسئلت دارم.

متن پیام تقی ربانی، مدیرکل صداوسیمای گیلان به شرح زیر است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون

شهادت هنر مردان خداست

خبر شهادت مجاهد فی سبیل الله و بزرگمرد رشید نهضت مبارزه با استکبار ،شهید جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه، رئیس فقید دفتر سیاسی نهضت حماس را به امت اسلامی، ملت شریف و ولایتمدار ایران، مردم مظلوم و ستمدیده اما قهرمان فلسطین و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی شک این ترور بزدلانه که در ایام ایستادگی مردم مظلوم و مقتدر غزه در نبردی نابرابر انجام شد، تردیدی در مسیر آرمان قدس شریف ایجاد نمی‌کند و مقاومت اسلامی با عزم راسخ مجاهدان خود در مسیر نابودی رژیم تروریست و جعلی صهیونیستی که حضرت امام خمینی(ره) از آن به عنوان غده سرطانی یاد فرموده‌اند، پیش خواهد رفت و ارض مقدسه از لوث وجود غاصبان تطهیر خواهد شد ان‌شاءالله.

متن پبام محمد دوستار، رئیس دانشگاه گیلان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ﴿احزاب ۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی را به ملت قهرمان فلسطین، امت اسلامی، رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و جامعه فرهیخته دانشگاهی تسلیت عرض می‌نماییم.

متن پیام محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به شرح زیر است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت در قاموس مجاهدان راه خدا، زندگی دوباره و رستگاری جاودان است. آنان که دست از زندگی عادی و دنیایی شسته‌اند و بی شک با شهادت به مقام قرب الهی نائل می‌شوند.

شهید اسماعیل هنیه ارزشمندترین دارایی خود را در راه فلسطین تقدیم کرد. این ترورجنایتی است که عزم و مبارزه مردم فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان را برای استیفای حقوقشان افزایش می‌دهد.

بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

اینجانب با تسلیت این ترور ناجوانمردانه به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران، برای این مبارز مسلمان و سایر شهیدان مقاومت، علو درجات و ثبات قدم را در مسیر نورانی مقاومت و دفاع از آرمان والای ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی، خواستارم.

متن پیام حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت جانسوز و مظلومانه دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، دلدادگان گفتمان مقاومت در سرتاسر جهان را متاثر و خشمگین ساخت.

شهید اسماعیل هنیه که دهها شهید از خاندان خود از جمله فرزندان و نوه هایش را تقدیم آرمان فلسطین و مقاومت کرده بود، خود نیز به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در مسیر آزادی قدس شریف رسید و ثمره سال‌ها مجاهدت خالصانه خود را از خداوند متعال دریافت کرد.

بی‌شک، با شهادت وی راه مقاومت استوارتر و پرصلابت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و خون پاک او، عزم و اراده‌ مردمان آزاداندیش را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. از خداوند متعال برای این شهید والا مقام رحمت واسعه را مسئلت می‌نمایم. باشد که روح بلندشان در جوار رحمت الهی آرام گیرد.

بدینوسیله شهادت مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی، شهید اسماعیل هنیه را به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.

در متن پیام تسلیت محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است:

جبهه مقاومت و جهان اسلام از شهادت جانکاه و مظلومانه رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی کشور دوست فلسطینی جناب دکتر اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب عزادار شد و محور مقاومت را در سرتاسر جهان متاثر و خشمگین ساخت.

شهید هنیه سال‌ها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه شرافتمندانه و مقتدرانه جبهه مقاومت در فلسطین اشتغالی بر سردست گرفت و خود و فرزندانش آماده شهادت بودند و جان خود را نثار اسلام و حاکیمت آن در جهان کردند.

بی‌شک، با شهادت این شهید والامقام اسلام، راه مقاومت استوارتر و پرصلابت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و خون پاک او، عزم و اراده‌ مردمان آزاداندیش جهان را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت رهبر فلسطینی جریان مقاومت به رهبر مظم انقلاب اسلامی، امت اسلام و جبهه مقاومت، این ضایعه دردناک و جانکاه را به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض نموده و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

متن پیام آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت به شرح زیر است:
انا لله و إنا الیه راجعون
شهادت رزمنده مجاهد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به ملت بزرگ فلسطین، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنم؛ بی‌شک این شهادت مایه عزت و سرافرازی امت اسلامی و آزادگان جهان و بستر ساز نابودی روزگار صهیونیست‌های غاصب خواهد شد.

مجمع نمایندگان مردم شریف استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت اسلامی؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، مایه تأثر و تأسف عمیق شد.
آن شهید مجاهد و پرچمدار نهضت آزادی قدس شریف، با تلاش‌های مداوم در راه آزادی و عدالت، همواره الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان جهان بود و با شهادت وی راه مقاومت پرصلابت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.
اینجانبان این مصیبت بزرگ را به محضر مقام‌معظم‌رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خانواده محترم آن شهید عزیز، ملت قهرمان فلسطین و همه مبارزان راه آزادی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح بلند شهید بزرگوار اسماعیل هنیه، علو درجات را مسئلت می‌کنیم.


در پیام محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان آمده است:
‎لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهید اسماعیل هنیه از سرداران آزادیخواه جبهه مقاومت بود که راه و رسمش تا ابد سرمشق مجاهدان اسلام خواهد بود.
‎رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن تصور می‌کنند با اقدامات تروریستی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، غافل از آنکه شهادت هریک از فرزندان راه مقاومت، مسیر حق‌طلبان و مظلومان جهان را در راه رسیدن به هدف اصلی یعنی آزادی قدس شریف و ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی هموارتر خواهد کرد. این خون‌های مقدس، زنجیره‌ای از قیام و انقلاب علیه جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و باند جنایتکار آن را رقم می‌زند که هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد.
ملت قهرمان و سرافراز فلسطین که با پرورش مردان بزرگ و شجاعی همچون شهید هنیه، همواره در صف مقدم مبارزه با استبداد و ظلم ایستاده است، مایه افتخار و الهام‌بخش همه آزادی‌خواهان جهان است. این ملت مقاوم، با تقدیم عزیزان خود، ثابت کرده است که هرگز از راه حق و عدالت باز نخواهد گشت و تا آخرین نفس برای آزادی و کرامت انسانی خواهد جنگید.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر مقام‌ معظم‌رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خانواده محترم آن شهید عزیز، ملت قهرمان فلسطین و همه مبارزان راه آزادی بویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح بلند شهید بزرگوار اسماعیل هنیه، علو درجات را مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha