• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403051006588
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

واکنش برخی از علمای سیستان و بلوچستان به شهادت هنیه

واکنش برخی از علمای سیستان و بلوچستان به شهادت هنیه

ایسنا/سیستان و بلوچستان بامداد امروز محل اقامت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا- در این رابطه برخی از علما و سران طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان به شهادت اسماعیل هنیه واکنش نشان دادند.

آمریکا و اسرائیل پاسخ محکمی خواهند گرفت

مولوی عبدالغنی دهانی، مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت زاهدان بیان کرد: ابتدا شهادت یکی از سران بزرگ و بسیار مجاهد حزب حماس را به مردم فلسطین، به مردم ایران و جبهه مقاومت تسلیت عرض می‌کنم و این جریان را به‌عنوان یک روحانی اهل‌سنت محکوم می‌کنم، این اقدام توسط اسرائیل و با حمایت آمریکا غاصب انجام شد.

وی افزود: ترور شهید هنیه گستاخی بود که از سمت آمریکا و اسرائیل انجام شد .جریان مقاومت در سراسر کشورهای اسلامی مثل، سوریه، عراق، فلسطین و... پاسخ مناسبی را خواهند داد؛ از ابتدای صبح با شنیدن خبر شهادت اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی مقاومت حماس همه مردم بسیار ناراحت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ این اقدام مزبوحانه، اسرائیل غاصب قطعاً پاسخی خواهد گرفت.

شهید هنیه شخصیت جهادی فلسطین است

مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون گفت: شهید اسماعیل هنیه شخصیت بسیار مهم اسلامی و جهادی در جامعهٔ آزادی خواهان فلسطین در دنیا است و دشمنان بدانند که آزادی خواهان و مجاهدین فلسطین جواب این جنایت را خواهند داد.

وی افزود: شهادت افتخاریست برای همه مسلمانان مثل شهید سپهبد سلیمانی و دیگر شهدای حماس در لبنان و فلسطین مردم بی دفاع و مؤمن را به شهادت می رسانند رژیم صهیونیستی این جنایات را انجام می‌دهد و اقدام به ترور انسان های بی‌گناه می‌کند.

شهادت اسماعیل هنیه ننگ برای استکبار جهانی است

مولوی سید علی قریشی امام‌جمعه شهرستان فنوج ضمن محکوم‌کردن جنایت رژیم صهیونیستی و تسلیت به مردم غزه و جبهه مقاومت بیان کرد: شهادت اسماعیل هنیه یک ننگ بزرگ برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

وی افزود: مردم ما راه جبهه مقاومت، راه مردم غزه و فلسطین را ادامه می‌دهند و برای یک جهاد علیه اسرائیل خود را آماده کنند؛ خداوند پشت سر مقاومت و مردم غزه است.

قریشی خاطرنشان کرد: ازاین‌گونه ترورها زیاد بوده و ناامید نباید شد؛ خداوند پشتیبان مؤمنین و مسلمان و مردم فلسطین و غزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha