• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051006546
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه:

افراد بیکار به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیایند

افراد بیکار به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیایند

ایسنا/کرمانشاه مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از افراد بیکار خواست برای یافتن شغل به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیایند.

عزیز نوری به مناسبت هفته ملی مهارت( ۶ تا ۱۳ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای راه و دالان ورود به بازار کار است، گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای تاثیر ۱۰۰ درصدی در حل مشکل اشتغال خواهند داشت، لذا از افراد بیکار می‌خواهیم برای حل مشکل بیکاری خود به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیایند.

وی تاکید کرد: به جرات می‌گویم در هیچ نقطه ای از استان و حتی کشور فردی وجود ندارد  که مهارتی در یک زمینه خاص داشته و بیکار مانده باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود از هر ۱۰۰ هزار نفر بیکار قریب ۳۹ هزار نفر آنها دانش آموختگان دانشگاهی هستند، گفت: برای از بین بردن آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به سمت توانمندسازی و صاحب‌مهارت‌کردن آنها پیش برویم.

وی ادامه داد: بهترین راهکار حل معضل بیکاری سمت و سو دادن جامعه دانش آموزی و دانشجویی به سمت آموزش های مهارتی است. باید نیاز سنجی کرده تا ببینیم به چه مهارت هایی در جامعه احتیاج داریم که افراد بیکار را به سمت آن یادگیری آن مهارتها سوق دهیم.

نوری تاکید کرد: باید فرهنگ مهارت آموزی را از طریق خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها ارتقاء داده و از این طریق جامعه بیکاران را به سمت مهارت آموزی سوق بدهیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه های استان کرمانشاه در هفته مهارت داشت و گفت: در تلاشیم تا در هر شهرستانی به فراخور ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و نیز نیازمندی‌های آن شهرستان به سمت توسعه آموزش‌های مهارتی برویم تا از این طریق ضمن کاهشی کردن آمار بیکاری استان در جهت بالا بردن سطح و کیفیت خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف در استان کار کنیم.

نوری با اشاره به برنامه‌ریزی مجموعه فنی و حرفه‌ای در استان برای ارتقای مهارت های افراد شاغل، افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا با استفاده از ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمندی‌های جامعه شاغلین استان را هم بالا ببریم تا بتوانند با کیفیت بیشتری در حوزه‌های مختلف به مردم استان خدمت‌رسانی کنند.

وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۰ مرکز دولتی آموزش فنی‌وحرفه ای دارد، گفت: در استان همچنین بیش از ۴۰۰ آموزشگاه مهارتی فعال بخش خصوصی داریم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha