• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051006545
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل امور اجتماعی استانداری عنوان کرد

شناسایی ۳۶۰ نقطه شناممنوع در ساحل گیلان/ نجات ۷۰ نفر از غرق شدگی

شناسایی ۳۶۰ نقطه شناممنوع در ساحل گیلان/ نجات ۷۰ نفر از غرق شدگی

ایسنا/گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، از شناسایی ۳۶۰ نقطه خطرآفرین در سطح ۱۰ شهرستان ساحلی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش طرح های سالم سازی دریا در دستور کار است.

محمدمهدی نیازمند در گفت وگو با ایسنا، استان گیلان را دارای ۳۰۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست و اظهار کرد: به دنبال آزادسازی سواحل در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش دسترسی مردم به ساحل و دریا هستیم که جزو خدمات دولت سیزدهم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۲۴ طرح سالم سازی دریا در گیلان فعال است، افزود: عمده این طرح ها در اختیار شهرداری ها بوده و یک طرح توسط بخش دولتی و یک طرح توسط بخش خصوصی مدیریت می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به ایجاد شناگاه در طرح های سالم سازی و تعبیه سازه های اقامتی و رفاهی، تصریح کرد: با دستور وزارت کشور مدیریت نقاط خطرآفرین در سطح سواحل را دنبال می کنیم.

نیازمند از شناسایی ۳۶۰ نقطه خطرآفرین در سطح ۱۰ شهرستان ساحلی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش طرح های سالم سازی دریا در دستور کار است.

وی با تاکید بر لزوم نجات جان انسان ها و جلوگیری از ورود به مناطق شناممنوع، اضافه کرد: طرح های سالم سازی تاییدیه های بهداشتی و محیط زیستی را نیز دریافت می کنند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به کمک ناجیان غریق در سطح سواحل آمده، گفت: علیرغم شرایط کرونایی، از ۱۹ غریق در سال ۹۹ به ۴۵ غریق در سال ۱۴۰۰ رسیده بودیم، اما سال گذشته ۱۰ غریق داشتیم و ۴۷۰ نفر را از غرق شدگی نجات دادیم.

وی با اشاره به آغاز طرح های سالم سازی دریا در سال جاری از ۱۲ خردادماه، از نجات حدود ۷۰ نفر در سواحل خبر داد و بیان کرد: متاسفانه سه غریق داریم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی است.

نیازمند هم از مسافران و هم از افراد بومی خواست به توصیه ها و تذکرات ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر در مناطق شناممنوع توجه کنند و یادآور شد: شنا کردن در دریا متفاوت بوده و خطر غرق شدگی برای افراد ماهر نیز وجود دارد لذا فرهنگ سازی کاهش غریق را از مدارس آغاز کردیم تا دانش آموزان با خطرات دریا آشنا شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان همچنین از تامین بودجه لازم جهت پرداخت حقوق چهار ماهه ناجیان خبر داد و تاکید کرد: تجهیزات پشتیبانی امداد و نجات همچون موتور و قایق و جت اسکی و... نیز فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha