• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051006533
  • خبرنگار : 50181

معاون استانداری تاکید کرد

لزوم پیشگیری از ایجاد کانون‌های گرد و غبار در کرمانشاه

لزوم پیشگیری از ایجاد کانون‌های گرد و غبار در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از ایجاد کانون‌های ریزگرد در استان و همچنین برخورد جدی با موارد جارسازی تاکید کرد.

طهماسب نجفی در جلسه امروز (۱۰ مرداد) کارگروه کاهش آلودگی هوای استان کرمانشاه ریزگردها را یکی از مهمترین عوامل آلاینده استان خصوصا در نواحی مرزی دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر کانون ریزگرد در استان نداریم، اما باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود. بدین معنا که تالاب و سراب‌های موجود در استان که مستعد تبدیل شدن به کانون ریزگرد هستند شناسایی شده و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای برای تامین آب آنها اقدام گردد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید به وظایف خود در جهت پیشگیری و مقابله با ریزگردها اقدام کنند و هرگونه کوتاهی به منزله ترک فعل خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از مواردی که منجر به آلودگی هوا می‌شود را جارسوزی دانست و اظهار کرد: جارسوزی در کنار آلودگی هوا، در برخی موارد منجر به سرایت آتش به مراتع و جنگل‌های اطراف می‌شود.

نجفی بر لزوم برخورد جدی با موارد جارسوزی تاکید کرد و افزود: کشاورزانی که نسبت به سوزاندن پس‌چَر مزارع خود اقدام می‌کنند مشخص هستند و باید با همکاری جهاد کشاورزی و محیط زیست به مراجع قانونی معرفی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه به معضل استفاده مازوت در برخی از صنایع و نیروگاه‌ها و آلودگی ناشی از آن نیز اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌ها موظفند در فصولی غیر از فصل سرما از گاز استفاده کنند و مازوت سوزی صرفا برای روزهای سرد زمستان که با ناترازی انرژی مواجهیم، مجاز است.

ثبت ۹ روز هوای غیراستاندارد در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید دزفولی‌نژاد سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت آلودگی هوای امسال استان ارائه کرد و گفت: در سال جاری بیشترین تعداد روزهای غبارآلود در سطح استان را در کنگاور و به میزان ۹ روز داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در شهر کرمانشاه و اسلام آبادغرب سه روز، در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب هفت روز، در پاوه پنج روز و در کنگاور نیز ۹ روز هوای غیراستاندارد داشتیم.

به گفته سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه، در سال گذشته نیز بیشترین تعداد روز با هوای غیراستاندارد مربوط به قصرشیرین به میزان ۴۳ روز بوده و در کرمانشاه ۱۹ روز، اسلام آبادغرب هفت روز، سرپل ذهاب ۱۷ روز، پاوه ۱۹ روز و کنگاور ۲۷ روز هوای غیراستاندارد داشتیم.

وی درباره بالا بودن تعداد روز با هوای غیراستاندارد در کنگاور با وجود مرزی نبودن این شهرستان نیز اظهار کرد: به احتمال زیاد کانون‌های داخلی در استان‌های مرکزی کشور منشاء کاهش کیفیت هوا در این شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha