• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051006496
  • خبرنگار : 71516

اردن ترور هنیه را محکوم کرد/ فراخوان برای برگزاری تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی

اردن ترور هنیه را محکوم کرد/ فراخوان برای برگزاری تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه اردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل را محکوم می‌کنیم. این ترور نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه و جنایتی تنش زا است که آشوب و تنش بیشتری را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران به شهادت رسید.

وزارت خارجه اردن تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید به مسؤولیت‌های خود عمل کرده و اقدامات فوری را برای توقف جنگ اسرائیل علیه نوار غزه و نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل توسط اسرائیل اتخاذ کند.

وزارت خارجه اردن همچنین تجاوز رژیم صهیونیستی به بیروت و نقض مکرر حاکمیت لبنان را محکوم کرد و هشدار داد این جنایت‌ها تنها به گسترش جنگ در منطقه و تهدید امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر می‌شود.

همچنین جمعیت جوانان اردنی حامی مقاومت فراخوان‌هایی را برای تجمع در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در امان در شامگاه امروز(چهارشنبه) در اعتراض به ترور اسماعیل هنیه داد.

در بیانیه این جمعیت آمده است: در اعتراض به ترور هنیه از شما می‌خواهیم در راهپیمایی مردمی در نزدیکی سفارت اسرائیل در ساعت هشت امشب شرکت کنید.

عصر سه‌شنبه رسانه‌ها از وقوع انفجار در ضاحیه جنوبی، منطقه شیعه‌نشین بیروت خبر دادند. وزارت بهداشت لبنان از شهادت چهار تن  زخمی‌شدن ۸۰ نفر دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از رسانه‌ای شدن این انفجار، رسماً هدف قرار دادن بیروت را پذیرفت و مدعی شد این حمله در پاسخ به حمله «مجدل شمس» انجام شده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است فرمانده عملیات حمله به مجدل شمس را هدف قرار داده است.

این در حالی است که حزب‌الله هرگونه دست‌داشتن در حمله به مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی که به کشته‌شدن ۱۲ نفر منجر شد را رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha