• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051006420
  • خبرنگار : 50123

امام سجاد (ع) نهضت عظیم اسلام را پاسداری کرد

امام سجاد (ع) نهضت عظیم اسلام را پاسداری کرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد گفت: امام سجاد(ع) با سرافرازی و افتخار میراث ارزشمند امامت و ولایت را به سر منزل مقصود رساندند و هر آنچه که برایشان مقدور بود برای تبلیغ دین انجام و نهضت عظیم اسلام را پاسداری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی۱۰ مردادماه در نشست هفتگی معارف مدیران استان که به میزبانی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌ و بختیاری و در آستانه چهل‌ و چهارمین سالروز تأسیس این نهاد انقلابی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جانگداز امام چهارم حضرت زین‌العابدین(ع) و با اشاره به اینکه آن حضرت وارث امامت حضرت اباعبدالله(ع) بودند، اظهار کرد: ایشان با سرافرازی و افتخار میراث ارزشمند امامت و ولایت را به سر منزل مقصود رساندند و هر آنچه که برایشان مقدور بود برای تبلیغ دین انجام دادند و نهضت عظیم اسلام را پاسداری کردند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در دوران اختناق حاکم بر جامعه به تربیت شاگردان می‌پرداختند، افزود: ایشان در شرایط خفقان موجود ناچار بودند افرادی را با عنوان عبد زرخرید به خانه بیاورند و نگهداری کنند تا معارف قرآنی و دینی را به آنان بیاموزند که این غلامان پس از آزادی، سفیران و مبلغان مکتب اهل بیت(ع) می‌شدند.

فاطمی بیان کرد: همچنین دعاها و مناجات‌های حضرت در صحیفه سجادیه میراثی ارزشمند است که این دعاها مؤمنان را از افراط و تفریط باز می‌دارند و راه و رسم مسلمانی را به انسان‌ها می‌آموزند.

مدیر مدرسه علمیه امامیه شهرکرد با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) که فرمودند دعاهای صحیفه سجادیه و دیگر دعاها «قرآن صاعد» هستند، تصریح کرد: قرآن نازل از پیشگاه خداوند بر بشر نازل شده و در اختیار او قرار گرفته است اما پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به‌عنوان عالی‌ترین انسان‌های کلاس معرفت، دعاها و مناجات‌ها را به سمت آسمان صعود دادند و به پیشگاه پروردگار عرضه کردند.

فاطمی در پایان با یادآوری اینکه خطبه امام سجاد(ع) در مسجد جامع شام انقلابی را ایجاد کرد، گفت: این امام همام در کنار همه مسئولیت‌ها پدر مردم و پناهگاه آنان بود، ایشان به رسم پدربزرگشان، امیرالمؤمنین(ع) به فقرا رسیدگی می‌کردند.

امام سجاد (ع) نهضت عظیم اسلام را پاسداری کرد

امام سجاد (ع) نهضت عظیم اسلام را پاسداری کرد

امام سجاد (ع) نهضت عظیم اسلام را پاسداری کرد

امام سجاد (ع) نهضت عظیم اسلام را پاسداری کرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha