• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051006400
  • خبرنگار : 50176

/جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

جهاد دانشگاهی می‌تواند مشاور خوبی برای دولت باشد

جهاد دانشگاهی می‌تواند مشاور خوبی برای دولت باشد

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به شعار دولت چهاردهم، گفت: یکی از شعارهای دولت جدید علمی کردن امور است یعنی با مسائل به صورت علمی و مشورتی برخورد کند، بنابرین پیشنهاد من به دولت جدید این است که یکی از طرف‌های مشورت قابل قبول خود را جهاد دانشگاهی قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) یکی از دستاوردهای خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با سه رویکرد تنوع نخبگانی و جمع کردن نخبگان در این عرصه و آوردن کارها در قالب فرهنگ و تجاری‌سازی این موضوعات ایجاد شده است، افزود: علم اگر بُعد فرهنگی و تجاری‌سازی خود را نشان ندهد قطعاً آسیب‌های زیادی را دارد و جهاد دانشگاهی در طول سال‌های فعالیت خود در نظام جمهوری اسلامی توانسته این برنامه را به جای مطلوبی برساند و خودش را خوب نشان دهد.

هاشمی با اشاره به تعامل خوب جهاد دانشگاهی لرستان با دستگاه‌های اجرایی استان، اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و خدماتی هر کدام باید از ابعاد مختلف ارتباط خود را با جهاد دانشگاهی حفظ کنند، یعنی جهاد دانشگاهی برنامه‌های مربوط به این نهادها و دستگاه‌ها را علمی و نهادینه کند، چراکه دستگاه‌های اقتصادی، فرهنگی، خدماتی و حتی سمن‌ها را می‌توان با کارها و برنامه‌های علمی به جلو بُرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تأکید کرد: جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد که ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و خدماتی و حتی سمن‌ها را در سطح کشور بومی‌سازی کرده و در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی را مولود مبارک می‌نامیم چون برکت دارد، گفت: برکت جهاددانشگاهی نیز همین ظرفیت‌هایی است که ایجاد کرده، به‌عنوان نمونه الان از نظر سلول‌های بنیادی و حتی هوش مصنوعی، دامپروری و گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی موفق است و حتی می‌تواند در ریزترین مسائل جامعه وارد شده و خودش را نشان دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه وقتی قرار است جهاد دانشگاهی برای جامعه الگو باشد، باید شرایط الگو بودن را از جهت ایمان و امیدافزایی در جامعه و اعتماد به جوانان، داشته باشد، افزود: در تمام مسائل می‌توان به جوان با ایمان و با امید اعتماد کرد، اگر جهاد دانشگاهی در این راستا بتواند این جوانان را شناسایی، ارزیابی، کارگاهی، تولید و در اختیار جامعه  قرار دهد، آن زمان است که می‌توانیم بگوییم جامعه پویا و ارزشمندی داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: هر دولتی با یک شعار به رأس کار می‌آید و یکی از شعارهای دولت جدید علمی کردن امور است یعنی با مسائل به صورت علمی و مشورتی برخورد کند، بنابراین پیشنهاد من به دولت جدید این است که یکی از طرف‌های مشورت قابل قبول خود را جهاد دانشگاهی قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha