• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051006390
  • خبرنگار : 50123

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری معرفی شد

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری معرفی شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری با حکم رئیس قوه قضاییه و با حضور حجت‌الاسلام پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، روح‌الله کرمی وردنجانی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ۱۰ مردادماه در این آیین ضمن با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و امام سجاد(ع) اظهار کرد: همراهی و همدلی نیروهای مسلح اعم از سپاه و مجموعه انتظامی قابل تقدیر است و موجب شده که این استان وضعیت سفید در کل کشور داشته باشد.

وی افزود: اقدامات قابل تقدیر مجموعه نیروهای مسلح موجب شده تا چهارمحال و بختیاری از امنیت خاصی برخوردار باشد.

اکبری با بیان اینکه امنیتی که امروز شاهد آن هستیم به راحتی به دست نیامده است، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی متولی اصلی  امنیت هستند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح نیروهایی ولایتمدار  و مقتدر هستند، بیان کرد: امکان تخلف و جرایم در میان اقشار مختلف وجود دارد و سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه رسیدگی به این تخلفات را برعهده دارد.

وی گفت: دشمنان قسم خورده نظام همواره درصدد ضربه به نظام هستند.

همچنین محمد رزم، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، اظهار کرد: این شهادت‌ها معامله با خداوند است که قطعاً نتیجه و پاداش آن بهشت ابدی است.

این مسئول قضایی استان گفت: نیروهای مسلح وظایف مهمی برعهده دارند که با امنیت عمومی، آسایش و آرامش جامعه در ارتباط است، از طرفی اقتدار نیروهای مسلح در همه دنیا نشان از اقتدار هر کشوری به شمار می‌رود و قدرت نظامی و دفاعی کشورها به اقتدار آن نیز بستگی دارد.

رزم با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی دارای نیروهای مسلح موفق، متعهد و پیرو ولایت است، تصریح کرد: حفظ، حمایت، اقتدار و رعایت سلسله مراتب در نیروهای مسلح امری ضروری است.

وی بیان کرد: در هر گروهی افرادی مرتکب جرایمی می‌شوند که به موجب قانون به اتهامات آن‌ها رسیدگی خواهد شد که دادگاه سازمان قضایی به جهت وظایف مهم نیروهای مسلح و حفظ اسرار نظامی و سازمان نظامی و در راستای توان دفاعی آن‌ها موجب می‌شود، رسیدگی‌ها با سرعت و قاطعیت انجام شود.

رزم افزود: عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح موجب تقویت نیروهای نظامی و انتظامی استان به جهت رسیدگی‌های عادلانه بوده است.

رییس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: فرماندهی کل قوا مساله امنیت را یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم دانسته که متولی آن نیروهای مسلح بوده، گرچه نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری از نیروهای مسئولیت‌پذیر، متعهد و مقتدر هستند.

وی افزود: امنیت منوط به صلابت و اقتدار نیروهای مسلح است که وظیفه داریم در جهت تقویت این نیروها تلاش کنیم، از طرفی علی‌رغم اینکه زمینه وقوع جرم در جامعه وجود دارد اما در چهارمحال و بختیاری شاهد کمترین اتهامات و جرایم نیروهای مسلح هستیم، در حقیقت امنیت بسیار قابل قبولی در استان حاکم است.

رزم خاطرنشان کرد: نگرانی از حیث تشکیلات و سازمان نیروی انتظامی بوده و آن هم بحث چابک‌سازی و کوچک‌سازی نیروی انتظامی است که زیبنده نیست، چهارمحال و بختیاری از کمترین پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها برخوردار است مثلا در شهرستان‌ فلارد و بن هر کدام تنها یک پاسگاه دارند که تقاضا می‌شود در راستای افزایش پاسگاه‌ها و تقویت نیروی انتظامی مکاتبه‌ای از سوی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در این راستا صورت گیرد.

در ادامه عباس مانیان، رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان قضایی وظیفه رسیدگی به جرایم تخلفاتی نیروهای مسلح را برعهده دارد و در راستای اهداف راهبردی و ابلاغی سازمان قضایی برنامه آگاه سازی یگان‌ها را برعهده دارد.

وی افزود: آگاه سازی نقطه مقابل تشکیل پرونده‌هاست که به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

مانیان بیان کرد: از سال گذشته تاکنون پرونده‌های رسوبی مختومه شده و آمار پرونده موجود در محاکم  قضایی استان در حوزه نیروهای مسلح صفر است.

وی بیان کرد: قطعه زمینی به مساحت  ۱۱۰۰ متر مربع با کاربری اداری به منظور مدیریت پیشگیری از وقوع در نظر گرفته شده که ساخت ان در دستور کار قرار دارد.

در پایان روح‌الله کریمی وردنجانی، رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، بیان کرد: این حادثه کام‌مان را تلخ و سوگوار کرد، امام راحل فرمودند بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود که این سخن را در جریان هفتم تیرماه بعد از شهادت شهید بهشتی اعلام کردند.

در این آیین از زحمات عباس مانیان با اهدای لوح سپاس تقدیر و روح‌الله کریمی وردنجانی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha