• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051006333
  • خبرنگار : 50163

آغاز حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای ابهر

آغاز حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای ابهر

ایسنا/زنجان معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان از آیین آغاز حفاری پروژه فیبر نوری (FTTX) منازل و کسب و کارهای ابهر خبر داد.

مرتضی شهامی امروز (چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه) در آیین آغاز حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای ابهر با اشاره به تاخیر در اجرای پروژه در ابهر به علت برخی از مشکلات، عنوان کرد: برای کمک به اجرای هر چه بهتر پروژه در ابهر می‌توان از تجربیات در سه شهر دیگر استان که پروژه در آنها در حال اجرا است بهره گرفت.

وی با اشاره به مشکلاتی که ممکن است بین شهرداری و شرکت اجرا کننده پروژه به وجود بیاید، تصریح کرد: برای حل اختلافاتی و مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید نیازمند اصلاح دیدگاه‌ها هستیم.

او با توضیح اینکه خسارت صفر در اجرای چنین پروژه‌هایی تقریبا غیر ممکن است، تصریح کرد: با این حال نباید از نظارت دقیق برای به حداقل رسیدن این خسارت‌ها غافل بود. 

شهامی با یادآوری اینکه برای اجرای هر چه بهتر این پروژه باید همه دستگاه‌های متولی کمک کنند، ادامه داد: اگر این امر محقق شود اجرای حفاری‌ها سرعت گرفته و کار سریع تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه از شرکت متولی پروژه قول ۲۰ زون افتتاح در سرویس دهی در هفته دولت را گرفتیم که امیدواریم در کمتر از یک ماه باقی مانده به این هدف برسیم، متذکر شد: قبل از فصل سرما باید تلاش شود حداقل یک منطقه راه‌اندازی شود تا مردم از برکات پروژه استفاده کنند.

معاون استاندار زنجان با یادآوری اینکه باید اهتمام جدی برای تکمیل پروژه تا هفته ارتباطات سال بعد وجود داشته باشد، ادامه داد: در اجرای این پروژه نیازمند همدلی هستیم و نباید مانند رقیب باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز با بیان اینکه در بحث راه‌اندازی پروژه با موانع و مشکلات زیادی مواجه بودیم، اظهار کرد: با این حال جهت رفاه حال شهروندان تعهداتی که در داخل شورا بود را پذیرفتیم.

سعید بهاوری با بیان اینکه در سطح ابهر حفاری‌ها زیاد است، تصریح کرد: در حوزه اجرای پروژه فیبر نوری درخواستی که داریم این است که مشخص شود حفاری‌ها بعد از چند روز قرار است ترمیم شود.

 وی با تاکید بر ضرورت دقت در حفاری‌ها، ادامه داد: در حفاری‌هایی که بدین منظور انجام می‌شود باید همه موارد لحاظ شود تا خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد.

او با بیان اینکه فیبر نوری به طور کلی مزایایی مانند ایجاد زیرساخت برای آینده، بهبود کیفیت دسترسی به اینترنت، اشتغال‌زایی، افزایش سهم اقتصاد دیجیتال، بهبود شرایط زیست‌محیطی و کاهش ترافیک در شبکه ارتباطات سیار دارد، ادامه داد: با توجه به همین موضوع همه تلاشمان را جهت دسترسی شهروندان به این قبیل پروژه‌ها جهت رفاه حال شهروندان به کار خواهیم بست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به همکاری مسئولان مربوطه در عقد تفاهم‌نامه و آغاز پروژه، پیشاپیش از مردم شهرهای ابهر، صائین قلعه و هیدج به دلیل زحمت‌های احتمالی که ناشی از حجم پروژه و حفاری در سطح شهر است عذرخواهی کرد.

فرزاد توکلی گفت: از شرکت مربوطه درخواست داریم تا با نهایت نظم و رعایت مفاد تفاهم نامه نسبت به اجرای پروژه اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha