• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403051006332
  • خبرنگار : 71516

مقاومت عراق و فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به بیروت را محکوم کردند

مقاومت عراق و فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به بیروت را محکوم کردند

جنبش النجباء عراق و کمیته‌های مقاومت فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به بیروت را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، جنبش النجباء، از گروه‌های مقاومت عراق اعلام کرد: حمله توجیه نشدنی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت تجاوز و نقضی آشکار و حماقت دیگری است که صهیونیست‌ها از آن پشیمان خواهند شد.

این جنبش تأکید کرد: بهره‌برداری رژیم اشغالگر از حادثه مجدل شمس تلاشی ناامیدانه برای گسترش دامنه جرم و جنایت و سرپوش گذاشتن بر قتل کودکان و غیرنظامیان در غزه است.

این جنبش بر آمادگی و حمایت کامل خود از حزب‌الله تأکید و اعلام کرد: مقاومت عراق به هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی-آمریکا در حمایت از ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه عراق نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این تجاوز تهدید خطرناکی برای ثبات منطقه است. ما نسبت به پیامدهای منفی این تجاوز برای امنیت و ثبات منطقه هشدار می‌دهیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای پایان دادن به این نقض‌ها مداخله فوری کند.

هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق نیز تجاوز اسرائیل به بیروت را محکوم و تأکید کرد: این اقدامات متجاوزانه تلاش‌هایی ناامیدکننده است که دشمن از طریق آن می‌خواهد بر شکست‌های بزرگ خود در تمام جبهه‌ها سرپوش بگذارد.

وی بر حمایت کامل خود از گروه‌های مقاومت در برابر تجاوز اسرائیل تأکید کرد.

سید عمار حکیم، رئیس جریان «الحکمه» و ائتلاف گروه‌های ملی عراق هم گفت: پافشاری این رژیم بر ادامه جنایت‌های خود و نقض حاکمیت کشورهای مستقل موضعی بین‌المللی را برای مقابله با آن می‌طلبد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کردند و از تمام امت اسلامی خواستند متحد باشند و در جبهه مقاومت قرار بگیرند.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر از این تجاوز وحشیانه به بیروت تنها به ذلت و شکست خواهد رسید.

جبهه دموکراسی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: این تجاوز جنایتی جنگی است. ما در کنار ملت، دولت و مقاومت لبنان هستیم. دفاع از خود، ملت و سرزمین و حاکمیت حق مشروع لبنان و مقاومت است. این جنایت‌ها جدا از جنایت‌های رژیم اشغالگر در نوار غزه و کرانه باختری نیست.

عصر سه‌شنبه رسانه‌ها از وقوع انفجار در ضاحیه جنوبی، منطقه شیعه‌نشین بیروت خبر دادند. وزارت بهداشت لبنان از شهادت چهار تن و  زخمی‌شدن ۸۰ نفر دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از رسانه‌ای شدن این انفجار، رسماً هدف قرار دادن بیروت را پذیرفت و مدعی شد این حمله در پاسخ به حمله «مجدل شمس» انجام شده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است فرمانده عملیات حمله به مجدل شمس را هدف قرار داده است.

این در حالی است که حزب‌الله هرگونه دست‌داشتن در حمله به مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی را که به کشته‌شدن ۱۲ نفر منجر شد، رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha