• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051006288
  • خبرنگار : 50300

پذیرش دانشجوی ‌پزشکی‌ در دانشگاه آزاد اهواز از مهرماه

پذیرش دانشجوی ‌پزشکی‌ در دانشگاه آزاد اهواز از مهرماه

ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از تصویب پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی عمومی برای یک دوره در این دانشگاه خبر داد.

علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تصویب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، موفق به دریافت سهمیه رشته پزشکی عمومی شد.

وی ادامه داد: به استناد رای صادره در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۳، با پذیرش دانشجو در رشته دکتری پزشکی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، با ظرفیت پذیرش ۳۰ دانشجو برای یک دوره موافقت شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: این موضوع پس از تلاش‌های بی وقفه دانشگاه آزاد اسلامی استان و همکاران ما در واحد اهواز، تیم پزشکی متشکل از ریاست دانشگاه جندی شاپور اهواز و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و نمایندگان مجلس، به نتیجه رسید.

پیش‌تر در این زمینه:

تلاش برای جذب دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد اهواز از بهمن‌ماه

ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اهواز به کجا رسید؟

پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اهواز به کجا رسید؟

«پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟

وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی پزشکی از مهرماه امسال انجام می‌شود، ادامه داد: پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برای اولین بار از نیم سال تحصیلی اول ۱۴۰۳_۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، استان خوزستان یکی از استان‌های با ظرفیت پایین رشته‌های پزشکی نسبت به سایر استان‌ها است و این مساله باعث اعتراض دانش آموزان خوزستانی در سال‌های اخیر شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۲:۰۰

وقت آن رسیده که دانشگاه آزادبا ظرفیت های هنگفتی که دارد ازبحث مقاله نوشتن وبحث های تئوری بیرون بیاید وهمینطور که تربیت پزشک عمومی را به عهده دارد تربیت تخصص های رشته جراحی را ازانحصار مافیای جراحان خارج کند وخودش،عهده دار این کار بشود ظرفیت جراح درایران ۱۸ برابر از استاندارد دنیا کمتر نگه داشته شده است .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۲:۰۲

سهم دانشگاه آزاد درتربیت جراح باید از صفر به ۵۰ درصد افزایش یابد توانمندی دانشگاه آزاد بسیار بالا است وباید انحصار تربیت رزیدنت رشته های جراحی از دست دانشگاه سراسری خارج شود چرا که آمار جراح درایران ۱۸ برابر کمتر از اروپا است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۳:۰۵

و مایی که در آرزوی پزشکی موندیم با این ترمیم معدل انگار دیگه به آرزومون نمیرسیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۴

دقیقا همین طوره ۱۲ سال درس بخون آرزوی پزشکی داشته باشی الان این جوری امسال که دوباره پشت کنکوری هستیم باید با بدبختی یازدهم را ترمیم معدل کنیم . مسئولین محترم تورا خدا ی کاری ب کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۳۳

خدا کنه باسواد وباتخصص از آب در بیان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۹:۴۸

سلام وقتتون بخیر رشته امداد سوانح هم تو اورژانس یا بیمارستان میگیرید سرکار؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۳ ۱۰:۵۹

سلام یعنی چی بدون کنکور؟؟