• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403051006182
  • خبرنگار : 50541

مریوان مهیای پذیرایی از ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین

مریوان مهیای پذیرایی از ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین

ایسنا/کردستان فرماندار مریوان، گفت: به همت ستاد اربعین استان و پای کاربودن شهرستان، آغاز کار برای میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین با هدف گذاری ۵۰۰هزار نفر در شهرستان مریوان درحال انجام است.

 اسماعیل احمدی امروز چهارشنبه(۱۰ مرداد)در جلسه ستاد اربعین استان کردستان اظهار کرد: افتخار بزرگی است که بار دیگر فرصت پیش آمد که تحت لوای سید الشهداء دورهم جمع شویم و بار دیگر خادمی زوار آن حضرت نصیب مان شده است.

وی افزود: در دوسال گذشته تحت هدایت و مدیریت عالی استان، اقدامات مهمی در شهرستان مریوان افتاده که نشان از پای کار بودن اعضای ستاد اربعین دارد و افتخار دیگری بر تاریخ این شهرستان افزوده است.

فرماندار مریوان تاکید کرد: عنوان ‹شکوه دلاوری ایران› برای مریوان، این مدال افتخاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تارک شهر مریوان نصب کردند، عنوان زیبنده ای بود و این شکوه دلاوری و وحدت و یکدلی کشور و اشتیاقی که بین مردم عزیز مریوان وجود دارد، خارج از توصیف و بیان ماست.

احمدی افزود: به همت ستاد اربعین استان و پای کاربودن شهرستان، آغاز کار برای میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین با هدف گذاری ۵۰۰هزار نفر در شهرستان مریوان درحال انجام است.

فرماندار مریوان تصریح کرد: تمهید مقررات برای استقرار مواکب و برنامه‌های پیش بینی شده ای که باید انجام پذیرد آغاز شده است.

امام جمعه مریوان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم افزود: یکی از الطاف و نعمت های الهی برای بشریت، ایمان و اسلامیت است.

حاج ماموستا مصطفی شیرزادی تاکید کرد: از افتخارات ما مسلمانان اول ایمان، بعد ایثار و در نهایت شهادت است که در واقع بزرگترین ثمره ایمان، ایثارگری و بزرگترین ثمره ایثارگری شهادت است.

وی اظهار کرد: با عنایت براینکه در کشور مسلمان به دنیا آمده و فرزند پدر و مادر مسلمان هستیم، وظیفه داریم روحیه ایثار و شهادت داشته باشیم چون ما محب حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت آن حضرت هستیم.

ماموستا شیرزادی بیان کرد: بغض و محبت دو مقوله جدا هستند که نشانه ایماندار محبت و غیر ایماندار بغض به پیامبر و اهل بیت ایشان است.

امام جمعه مریوان افزود: خدمتگزاری نوعی ایثارگری بوده و بزرگترین عبادت هم عبادت اجتماعی که همانا خدمت به مردم است.

وی افزود: باتوجه به فرمایش امام علی(ع) فرصت همانند ابر و باد از دست خواهد رفت، پس بیایید تا فرصت داریم از آن در راه خدمت به مردم استفاده کنیم.

ماموستا شیرزادی تاکید کرد: به شما توصیه می کنم از حرف زدن کم کرده و به عمل بیفزایید و در این راه خدمت هم اگر از انسان های عمل گرا تعریف نکنیم بی انصافی است.

وی در پایان یادآور شد: از خداوند متعال خواستارم به لطف و کرم خود مستضعفان جهان به ویژه مردم غزه را بر حکومت ظالم و کودک کش یهود، نصرت و یاری فرماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha