• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403051006154
  • خبرنگار : 50214

تلاش برای تأمین برق پایدار با وجود رکوردهای افزایشی مصرف

تلاش برای تأمین برق پایدار با وجود رکوردهای افزایشی مصرف

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق انجام شده در حوزه مدیریت مصرف، بیان کرد: نهایت تلاش برای تأمین برق پایدار همچنین حفظ پایداری شبکه سراسری برق با وجود رکوردهای افزایشی مصرف به طور جدی دنبال می‌شود.

«احمد کردستانی» با اشاره به پویش با انرژی در جهت صرفه‌جویی مصرف برق، توضیح داد: در بخش مدیریت مصرف برق خانگی جذابیت‌های فراوانی وجود دارد که از جمله آن اعطای پاداش صرفه‌جویی تا رایگان شدن قبوض مشترکان کم‌مصرف و نیز شرکت در قرعه‌کشی ٣٠٠ دستگاه خودرو و میلیون‌ها جایزه دیگر در قالب پویش با انرژی است.

وی با اشاره به همکاری و همراهی صنایع بزرگ استان در زمان اوج مصرف برق، بیان کرد: با توجه به اینکه در زمان اوج مصرف برق قرار داریم صنایع مانند سال‌های گذشته با تدابیر لازم، جابجایی زمان بارگیری و مدیریت مصرف برق را در اولویت قرار داده‌اند تا برق پایدار در استان و کشور داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان از صنایع که در پیک بار برق همراهی دارند، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا،  به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، ۷۵ درصد برق مصرفی استان یزد در بخش صنعتی، ۱۱ درصد خانگی، ۷ درصد کشاورزی و ۷ درصد مربوط به سایر مصارف است لذا هر ساله از ماه ها قبل از زمان پیک مصرف تابستان برنامه‌ریزی‌هایی با مشترکت صنایع بزرگ و دیگر بخش‌ها برای عبور از این بازه زمانی بدون خاموشی در بخش خانگی صورت می‌گیرد.

مشارکت صنایع بزرگ استان در این ایام عمدتاً از طریق انتقال بخشی از بار از ساعات اوج به ساعت غیراوج و نیز تعطیلات و تعمیرات در زمان پیک است که در قبال آن از دولت پاداش دریافت می‌کنند. البته این تنها بخشی از اقدامات در چهت پایداری شبکه برق در استان و کشور است و در سایر بخش‌ها نیز به تناسب برنامه‌هایی به همین منظور دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha