• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403050906130
  • خبرنگار : 50490

نگاه هنری کاریکاتوری به آسیب جدی جوانی جمعیت در بابل

نگاه هنری کاریکاتوری به آسیب جدی جوانی جمعیت در بابل

ایسنا/مازندران در راستای چالش جوانی جمعیت رویداد ملی کاریکاتور «کشیده» با موضوع خانواده و جوانی جمعیت در بابل برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل امروز، ۹ مرداد در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بحث جوانی جمعیت مولفه مهم پیشرو کشور است، اظهار کرد: در راستای نگاه عدالت محور وزارت ارشاد در تقسیم عادلانه بودجه فرهنگی در همه محورها از جمله جوانی جمعیت به همه شهرها شهرستان بابل نیز از این امر بهره‌مند شد.

عیسی محمدی فیروزجایی با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت که از ضروریات اجتماعی جامعه فعلی است، افزود: در هر جامعه‌ای موتور محرکه، رکن اقتصاد وموقعیت پایدار یک جامعه بحث نیروی انسانی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل با اشاره به اینکه این رویداد پنج محور اصولی را مدنظر قرار داده است، گفت: چاله جمعیتی و آینده ترسناک یکی از محورهای این رویداد است با توجه به اینکه ۴۰ میلیون جمعیت فعال در کشور داریم پیش‌بینی می‌شود با این چالش جمعیتی برای چندسال آینده به نصف برسد که تاثیر بدی بردیگر بخش‌ها دارد.

محمدی دومین محور این رویداد را جوانی جمعیت و کلید حل مشکلات برشمرد و ادامه داد: سبک زندگی و تاثیر آن بر رشد جمعیتی از دیگر محورهایی که است که با معضل تک فرزندی شدن خانواده‌ها به آن توجه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل خانواده پرجمعیت خانواده پرنشاط را از دیگر محورهای این رویداد دانست و یادآور شد: یکی دیگر از محورهای مورد بحث سقط جنین و نسل کشی خاموش در این رویداد است توجه به این محور امری بسیار مهم است زیرا آمار آن در جامعه نگران کننده است.

فیروزجائی همچنین ششمین محور این رویداد را بخش ویژه مازندران و خطر انقراض بشمرد و گفت: مازندران با پبشینه تاریخی، فرهنگی دارای هویت ارزنده‌ای است اما امروزه شاهد بیشترین آمار کاهش زاد و ولد در استان‌های شمالی بخصوص مازندران و گیلان هستیم، طی دو دهه اخیر شاهد تغییر فرهنگ در این خطه بودیم و اگر این بی توجهی ادامه پیدا کند چالش بزرگی را شاهد خواهیم بود.

دبیر برگزاری رویداد ملی کاریکاتور خانواده و جوانی جمعیت نیز در این نشست اظهار کرد: به مدت ۱۲ سال به شکل جدی در فضای کاریکاتور خاص کاریکاتوری مطبوعاتی در مازندران و سطح ملی فعالیت دارم.

سید محمدجواد طاهری افزود: موضوع رویداد موضوعی بسیار جدی و ملموس در جامعه است موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز برای بیان اهمیت آن از واژه ترسناک استفاده کرده است چون چشم انداز پیشرو را چشم انداز دلهره آور دیده است که اگر به آن توجه نشود کشور دچار چالش بزرگی می‌شود.

وی ادامه داد: نیروی کار کشور و سنگ بنای اقتصاد کشور جمعیت است که قدرت هر کشور محسوب می‌شود و امروز زنگ خطر چالش جوانی جمعیت به صدا درآمده است و ما سعی کردیم با نگاه هنری این خطر را یادآوری کنیم.

طاهری با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد غیرحضوری وآنلاین است، خاطرنشان کرد: بعد از فراخوان و ثبت نام افراد کاریکاتور سراسر کشور کارگاه تخصصی آنلاین برگزار می‌شود آثار وارد شده به دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفته و به تعدادی از آثار برگزیده جوایزی اهداء می‌شود ضمن اینکه آثار منتخب نیز به شکل کتاب در اختیار متقاضیان بخش خصوصی و دولتی قرار می‌گیرد تا گامی موثر در رفع چالش جوانی جمعیت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha