• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050906045
  • خبرنگار : 50416

امسال طرح محله‌های اربعینی اجرا می‌شود

امسال طرح محله‌های اربعینی اجرا می‌شود

ایسنا/همدان سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان حرکت ارزشمند اربعین را از حرکت‌های مهم مردمی خواند و گفت: امسال محله‌های اربعینی را رقم خواهیم زد.

حجت الاسلام رضا غلامی‌روشن سه‌شنبه، ۹ مرداد ماه در آئین تکریم و معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری همایش جاماندگان اربعین در شهرها اشاره و اظهار کرد: مردمی‌سازی تبلیغ یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

غلامی روشن ادامه داد: برای شناساندن غدیر بین جامعه و شیعه، امسال ۴۰۰ کیلومتر جشن غدیر در کل کشور برگزار شد که به عشق امیرالمومنین(ع) این حرکت‌ها مردمی بود.

وی همچنین به شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در کشور و پخش برنامه‌های مختلف از رسانه ملی اشاره و تصریح کرد: علمای بزرگ و شهدای سرافراز ملایر پشتوانه و سرمایه‌های عظیمی برای مردم هستند؛ ملایر شهر واقفان خیراندیش است و تاکنون گام‌های بزرگی در این عرصه برداشته‌اند و در کشور این خدمات مشهود است.

غلامی روشن اجتماع باشکوه عزاداران ملایری در تاسوعای حسینی را مصداق عینی همت حسینی خواند و افزود: کسب برندهای جهانی انگور و مبلمان منبت ملایر در جای خود قابل تحسین است اما هم‌افزایی بین هیأت‌های مذهبی، خدمان سیدالشهدا(ع) و مسئولان فرهنگی با مدیریت فرماندار ویژه ملایر ستودنی است.

وی حجت الاسلام رستمی را مدیری انقلابی، پای کار، جهادی با اخلاق پهلوانی و روحیه انقلابی دانست و از اقدامات وی در سنگر عظیم فرهنگی تقدیر کرد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب مدیران بومی است و به همین دلیل حجت الاسلام «احمد فارسی» که بومی ملایر است و به جریان‌های فرهنگی اشراف و با مدارس ارتباط تنگاتنگ دارد، به عنوان مسئول جدید تبلیغات اسلامی این شهرستان انتخاب شد.

غلامی روشن سازمان تبلیغات را یک نهاد حاکمیتی دانست که تمامی اقشار، صنوف و گروه‌ها و نهادهای فرهنگی باید ارتباط تنگاتنگی با این نهاد داشته باشند و آن را وجهه همت خود قرار دهند و برای تقویت تعامل و وحدت تلاش کنند.

فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن تبریک آغاز فعالیت دولت چهاردم و تلاش مضاعف برای توسعه اقدامات فرهنگی حمایت صد درصدی خود را از تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد.

سلمان اسماعیلی اظهار کرد: برای تقویت امور فرهنگی به ویژه مساجد و تکمیل برخی خانه‌های عالم، امسال در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

وی سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از این مهمترین دستگاه‌های فرهنگی دانست که تولیت کارهای بزرگ فرهنگی را در کشور بر عهده دارد و افزود: این شجره طیبه مسیر ثابتی دارد و با تغییر دولت‌ها، تغییری در این مسیر ایجاد نمی‌شود.

اسماعیلی به مردمی بودن سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نقطه اتّکا برای عالم‌گیرتر شدن خیمه سیدالشهدا(ع) اشاره و بیان کرد: یک نمونه زیبای این فرهنگ جهادی اجتماع بزرگ مردم ملایر در تاسوعای حسینی بود که مردم جلوه‌ای زیبا از عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش گذاشتند.

وی ضمن اشاره به سابقه دیرینه مردم این شهرستان در شیعه‌گری، خادمی اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) و حرکت در مکتب سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: مجموعه بزرگی از اقدامات فرهنگی در ملایر ساری و جاری است و ما به این داشته‌های فرهنگی اتکا می‌کنیم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه علما و روحانیون بزرگی از این آب و خاک بلند شده‌اند و هزار و ۱۰۰ شهید والامقام در این مکتب تریبت شدند، گفت: صدها هیأت بزرگ و کوچک مذهبی، پنج حوزه علمیه، مساجد، پایگاه‌های نماز جمعه و بیش از ۷۰۰ طلبه در این شهرستان فعالیت می‌کنند و برای فعالیت‌های تبلیغی به سایر نقاط کشور اعزام شده‌اند.

اسماعیلی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در اداره تبلیغات اسلامی ملایر، خاطرنشان کرد: حجت اسلام «روح‌الله رستمی» دارای ویژگی‌هایی همچون صداقت، مردانگی، پرهیز از حاشیه، روحیه خدمت و پهلوانی و بی‌ادعا بود که در زمان تصدی این دستگاه فرهنگی در ملایر، خدمات خوبی از خود به یادگار گذاشت.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: حجت الاسلام «احمد فارسی» به عنوان مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی ملایر که یکی از طلبه‌های تربیت شده و بومی ملایر است و سال‌ها در مسئولیت‌های مختلفی ایفای نقش کرده است، خوشنام و دارای ابتکار و خلاقیت است، باید در امر مهم فرهنگی، دینی و تبلیغات اسلامی منشاء اثر باشد.

به گزارش ایسنا، در این آئین از خدمات حجت الاسلام «روح‌الله رستمی» قدردانی و حجت الاسلام «احمد فارسی» به عنوان مدیر جدید تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha