• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050905907
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

مه ولات قطب تولید پسته خراسان رضوی است

مه ولات قطب تولید پسته خراسان رضوی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات گفت: شهرستان مه‌ولات با ۲۱ هزار و ۳۴۰ هکتار سطح زیر کشت قطب تولید پسته خراسان رضوی است.

هادی ساربان در گفت و گو با ایسنا، سطح زیر کشت شهرستان را حدود ۳۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به کشت ۲۱ هزار و ۳۴۰ هکتار باغات پسته و ۳۲۰۰ هکتار زعفران مه‌ولات جزو شهرستان‌های باغی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان مه‌ولات در محصول پسته به لحاظ سطح زیر کشت و عملکرد مقام اول را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده است، بیان کرد: شهرستان مه‌ولات با ۲۱ هزار و ۳۴۰ هکتار قطب تولید پسته خراسان رضوی است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات در ادامه از نظارت بر واگذاری‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی خبر داد و گفت: توانستیم با رفع تداخل ۳۴ پلاک مقام اول رفع تداخلات استان را به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود رفع تداخل تمامی پلاک‌های شهرستان هر چه زودتر انجام شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته  ۶۲۵۰ تن انواع نهاده‌های کشاورزی بین کشاورزان توزیع شد.

ساربان همچنین با اعلام اینکه با اجرای پروژه‌های پیش آگاهی پروانه چوب‌خوار و پسیل پسته توانستیم قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم، گفت: در اجرای طرح تحول اقتصادی در شهرستان بر روی دو محصول پسته و جو تمرکز کردیم و اقدامات خوب و شاخصی تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سال گذشته از اعتبارات مکانیزاسیون جذب و ادوات کشاورزی وارد شهرستان شد، بیان کرد: حدود ۱۲ قنات به طول ۵۲۹۳ متر و اعتبار هزار  و۶۷۲ میلیارد تومان طی این مدت لایروبی شدند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات از انجام ۹۵۰۰ متر لوله‌گذاری در ۷ منبع آبی با اعتبار ۲هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: آبیاری زیرسطحی به مساحت ۱۹ هکتار و اعتبار هزار و ۱۴۰میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته امهال وام‌های بخش کشاورزی به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان انجام شده است، ادامه داد: با توجه به دارا بودن ۸۸ هزار دام سبک و ۲۶۰۰ دام سنگین و ۱۶ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال و دو واحد پرورش مرغ تخم‌گذار فعال در شهرستان توانستیم ۲۱۰۰ تن گوشت سفید را روانه بازار کنیم.

ساربان با اشاره به توزیع ۷۰۰ تن کنستانتره یارانه دار و ۱۶۰۰ تن جو بین دامداران افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته سال گذشته ۴ همایش برای انواع محصولات کشاورزی و ۴۰ کارگاه و کلاس آموزشی نیز در مه‌ولات برگزار شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال در راستای تحقق شعار سال قدم‌هایی را برداریم، گفت: با توجه به اینکه همه ساله به دلیل خاموشی چاه‌های کشاورزی خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی وارد می‌شود بالغ‌ بر ۱۰ منبع آبی برای نصب پنل‌های خورشیدی اقدام کردند که تاکنون بیش از ۵ منبع نیز به برق خورشیدی متصل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha