• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403050905833
  • خبرنگار : 50673

فرماندار شهرستان خمیر:

از هر ظرفیتی برای توسعه کسب و کار در بندرخمیر استفاده می‌کنیم

از هر ظرفیتی برای توسعه کسب و کار در بندرخمیر استفاده می‌کنیم

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان بندرخمیر گفت: اولویت برای بهبود فضای کسب و کار، تجارت و رشد سرمایه گذار داخلی و خارجی در شهرستان باید ارتقای سطح آموزش تخصصی و کاربردی چگونگی جذب سرمایه گذار باشد.

امروز سه شنبه ۹مرداد، در نشستی رضا ارباب صادقی نماینده وزارت امور خارجه در استان هرمزگان، مهرداد نظری معاون روابط بین‌الملل دفتر استانداری باحضور در شهرستان خمیر با میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان خمیر و نمایندگان حوزه های مختلف سرمایه گذاری شهرستان در زمینه های توسعه روابط خارجی ،سرمایه گذاری وتجارت گردشگری دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار شهرستان خمیر در این نشست باتأکید برجذب سرمایه گذار داخلی وخارجی در تمام حوزه موجود درشهرستان اظهار داشت: اولویت برای بهبود فضای کسب و کار، تجارت و رشد سرمایه گذار داخلی و خارجی در شهرستان باید ارتقای سطح آموزش تخصصی و کاربردی چگونگی جذب سرمایه گذار باشد.

مهندس خواستار با اشاره به طرح آموزش بازرگانان و تاجران جوان گفت: آموزش تخصصی به جوانان در پایان دوران تحصیلی متوسطه و آغاز سال های تحصیلی دانشگاهی، می تواند ضمن پرورش ذهنیت و روحیه کسب درآمد، زمینه ای مناسب را به جهت توسعه نوین و کاربردی کسب و کار در منطقه فراهم آورد.

میرهاشم خواستار با اشاره به ظرفیت بسیار خوب درحوزه های گردشگری،کشاورزی،معادن و... در شهرستان گفت: باید در شهرستان برنامه ریزی لازم برای آن صورت گرفته شود که در تمام زمینه ها متخصص علمی از خود شهرستان داشته باشیم.

وی با اشاره به مجتمع بندری،تالاب بین‌المللی خورخوران،کشاورزی کهورستان و ...در منطقه افزود: برای رونق صادرات وجذب سرمایه باید طرح های توجیهی و زیرساخت های لازم به چندین زبان آماده و دراختیار مسؤلین مربوطه قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی هماهنگ مشکلات در مسیر رفع گردد.

او با اشاره در حال توسعه بودن شهرستان خمیر و قرار گرفتن درکریدور جنوب کشور و وجود چندین چشمه های آبگرم درمانی ،قلعه های تاریخی،بندرگاهها و ... تاکید کرد:باید از این سرمایه‌ها بصورت تخصصی استفاده کرده و درجهت کسب درآمد پایدار بهره برد.

 مهندس خواستار گفت: رایزنی و اقدامات خوبی در زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان خمیرافزود: در راه توسعه ی کسب و کار در شهرستان از هر مرجعی که نیاز باشد پیگیری لازم انجام خواهیم داد.

 رضا ارباب صادقی نماینده وزارت خارجه در استان هرمزگان در این نشست با اشاره به ظرفیت و موقعیت خوب شهرستان خمیرگفت: وزارت امورخارجه همکاری های لازم در تمام زمینه خواهد داشت.

ارباب صادقی بیان داشت: اگر برای پیشرفت برنامه جامع نداشته باشیم نمی توان پیشرفت را حاصل کرد.

وی در ادامه راهکارهای قانونی جهت رفع موانع صادرات،واردات و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف را تشریح کردند.

به گزارش ایسنا، دراین نشست نمایندگان حوزه های گردشگری، کشاورزی،معادن و.... مشکلات حوزه‌های خود در بخش های صادرات، واردات وجذب سرمایه گذاری را بیان نمودند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha