• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050905817
  • خبرنگار : 71129

افشاگری پنتاگون درباره ارزش «کمک امنیتی» ارسالی به اوکراین

افشاگری پنتاگون درباره ارزش «کمک امنیتی» ارسالی به اوکراین

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۵۶.۱ میلیارد دلار «کمک امنیتی» به اوکراین داده شده است.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به پایان دوره تصدی بایدن، تحویل تسلیحات بیشتر به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر بستگی دارد. انتظار می‌رود که کامالا هریس، معاون بایدن که اکنون کاندیدای دموکرات‌هاست، در صورت پیروزی در انتخابات، به سیاست‌های فعلی واشنگتن در مورد اوکراین ادامه دهد، در حالی که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری ‌خواهان تهدید کرده که کمک‌های واشنگتن به کی‌یف را قطع خواهد کرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بر اساس یک سند اطلاعاتی که روز دوشنبه توسط پنتاگون منتشر شد، از زمان شروع درگیری بین کی‌یف و مسکو در فوریه ۲۰۲۲، ایالات متحده بیش از ۵۵.۴ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

در این سند مجموعه‌ای از مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های خمپاره‌ای، موشک‌های ضد تانک و ضد کشتی، تانک‌ها، هلیکوپترها، پهپادها و مجموعه وسیعی از سخت افزارهای میدان نبرد فهرست شده است.

همچنین پنتاگون بسته جدید ۱.۷ میلیارد دلاری را برای اوکراین اعلام کرده که عمدتا شامل مهمات دفاع هوایی، توپخانه و گلوله‌های خمپاره، سلاح‌های سبک و مواد منفجره است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که این شصت و دومین مورد از تجهیزاتی است که از موجودی‌های پنتاگون برای اوکراین و از اوت ۲۰۲۱ ارائه می‌شود.

پیش از این، پیشنهادات کمکی برای کی‌یف برای جلب حمایت دو حزبی با مشکل مواجه شده بود. یک بسته ۶۱ میلیارد دلاری در اوایل سال جاری به دلیل مخالفت جمهوری خواهان چندین ماه در کنگره متوقف و در آوریل تصویب شد.

دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌ خواهان و رئیس‌جمهور سابق، بارها تهدید کرده است که در صورت انتخاب شدن، کمک‌های خود به کی‌یف را کاهش خواهد داد.

یکی از پیشنهادات سیاستی کلیدی او این است که کمک‌ها به صورت وام باشد. او همچنین متعهد شده است که ظرف ۲۴ ساعت پس از ورودش به کاخ سفید به درگیری‌های اوکراین پایان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha