• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050905796
  • خبرنگار : 71588

بن گویر خواستار تحقیق درباره گالانت و رفع ابهامات درباره حمله ۷ اکتبر شد

بن گویر خواستار تحقیق درباره گالانت و رفع ابهامات درباره حمله ۷ اکتبر شد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار تحقیق درباره یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم جهت رفع ابهامات موجود درباره حمله هفتم اکتبر شد و رسانه‌های صهیونیستی از وقوع نزاع‌هایی در جلسه هفتگی کابینه این رژیم میان وزرا به دنبال یورش به اردوگاه‌های ارتش خبر دادند.

به گزارش ایسنا، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: من خواستار تحقیق درباره یوآو گالانت هستم تا مشخص شود که آیا او اطلاعاتی در مورد حمله هفتم اکتبر داشته و یا تجهیزات ارسال کرده است یا خیر.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که گالانت از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است تا در مورد ممانعت بن گویر از اتخاذ اقداماتی از سوی پلیس علیه کسانی که به پایگاه «بیت لید»، پس از دستگیری سربازان صهیونیست از زندان «سدیه تیمان» به دنبال نقض حقوق اسرای فلسطینی یورش برده بودند، تحقیق کند.

گالانت همچنین خواستار بازخواست اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و وزرای شرکت‌کننده در یورش به پایگاه «بیت لید» شد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد نزاع‌هایی در جلسه هفتگی کابینه این رژیم میان وزرا به دنبال یورش به اردوگاه‌های ارتش به وقوع پیوست.

پیشتر وب‌سایت «عرب۴۸» گزارش داد که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به پایگاه «سدیه تیمان» که در آن چند فلسطینی از نوار غزه بازداشت هستند، آمده و ۹ سرباز اسرائیلی مظنون به شکنجه جنسی شدید یک فلسطینی را بازداشت کردند. به گزارش این وب‌سایت، یک سرباز اسرائیلی مظنون دیگر هم وجود دارد که هنوز بازداشت نشده است.

این در حالی است که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ورود نیروهایی از پلیس نظامی برای بازداشت نیروهایی در پایگاه «سدیه تیمان» در النقب را «بسیار خجالت‌آور» توصیف کرد.

پیشتر «یائیر گولان» رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، «شبه‌نظامیان مسلح» را در داخل ارتش تشکیل داده است. وی خواستار زندانی شدن اعضای کنست شد که در یورش به پایگاه نظامی «سدیه تیمان» در نقب در جنوب اراضی اشغالی شرکت داشتند.

رئیس حزب کارگر خاطرنشان کرد که تحقیقات درباره آنچه در سدیه تیمان رخ داده ضروری است و ممکن است به دفتر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی منتهی شود.

گولان پیشتر گفته بود: «ایتامار بن گویر، شهروندان و امنیت آن را به خطر می‌اندازد.» وی افزود: «ناپدید شدن عمدی پلیس و بی‌توجهی به حمله به پایگاه و دادگاه «بیت لید» تصادفی نیست.»

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی سه گردان را برای نگهبانی از دادگاه نظامی در بیت لید به‌منظور ممانعت از هجوم فعالان راست افراطی که روز گذشته به رهبری اعضای کنست به آن یورش بردند، فراخواند.

بن گویر خواستار تحقیق درباره گالانت و رفع ابهامات درباره حمله ۷ اکتبر شد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد انتظار می‌رود دادستانی نظامی امروز (سه‌شنبه) از دادگاه نظامی بخواهد که مدت بازداشت سربازان در بازداشتگاه «سدیه تیمان» را به ظن شکنجه جنسی علیه یک زندانی فلسطینی از نوار غزه تمدید کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha