• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050905793
  • خبرنگار : 50536

معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزش پزشکی کشور

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزش پزشکی کشور

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزش پزشکی کشور خبر داد.

 ابوالفضل باقری فرد، سه شنبه، ۹ مرداد ماه در کارگاه بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی و رونمایی از سامانه آموزش ایران که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، گفت: بین المللی سازی برای ما مهم است چراکه یکی از محورهای اساسی در معاونت آموزشی به شمار می‌رود و خوشبختانه تمامی دانشگاه‌ها در طول این سه سال علاوه بر برنامه، دارای کارنامه نیز هستند.

وی با بیان اینکه در معاونت آموزشی مهم‌ترین اقدام رویکرد تحولی در آموزش است، افزود: در این رویکرد دو محور عدالت و بهره‌وری در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: رشته‌های گردشگری سلامت، سلامت جهانی و سلامت شهری تأسیس شده و مشکلات حوزه سلامت را برطرف خواهد کرد.

باقری فرد با بیان اینکه یکی از کارهای تحولی پرداختن به مسائلی بود که سالیان سال عقب مانده بود، گفت: تأیید دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در کشور با این اقدام انجام شده و پنجشنبه این هفته آزمون آن برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در شروع دولت سیزدهم ۴۵۰۰ نفر دانشجو خارجی در مراکز آموزش پزشکی کشور تحصیل می‌کردند اما اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر دانشجو بین المللی در کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه‌ی بین المللی باید آموزش تثبیت شده و کیفیت آن ارتقا پیدا کند بعضی از دانشگاه‌ها علیرغم تذکرات جدی به این بحث توجه ندارند درحالی که اگر آموزش از کیفیت برخودار نباشد اثر عکس خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بین المللی سازی آموزش یک علم است و باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد، اظهار کرد: از چهار کارگاه برگزار شده در کلان منطقه‌های دیگر بازخورد خوبی حاصل شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراقب کیفیت آموزشی باشیم چراکه آینده را تضمین می‌کند.

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزش پزشکی کشور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۰ ۱۷:۰۶

چرا بجای این ده هزار دانشجوی خارجی فرزندان خودمان را وارد دانشگاه نکنیم که هم از پشت کنکوریها کم شود وهم آن پولی را که در خارج هزینه می کنند درایران خرج کنند وهم جلوی مهاجرت مغز ها گرفته شود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۸:۲۹

چرا ظرفیت پزشکی را بالا نمی برید که ما مجبوریم فرزندانمان را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستیم و هزینه هنگفتی به خانواده‌ها و خروج ارز از کشور شود. مسئولین که میگن ظرفیت و صندلی خالی نداریم پس چطور شده که 10هزار دانشجو رشته علوم پزشکی دارن درس میخونن ؟؟؟؟؟