• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403050905682
  • خبرنگار : 50233

با حضور عباس موزون و پژوهشگرانی از سراسر کشور؛

همایش علمی تجربه‌های نزدیک به مرگ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می شود

همایش علمی تجربه‌های نزدیک به مرگ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می شود

ایسنا/سمنان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین کنفرانس علمی تجربه‌های نزدیک به مرگ در دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

دکتر مجید میرمحمدخانی ۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:این همایش ملی ۲۴ مهرماه امسال با حضور پژوهشگران و مهمانانی از دانشگاه‌های مختلف در سمنان برگزار خواهد شد.

وی از برپایی رویدادهای علمی و پژوهشی به عنوان یکی از وظایف و رسالت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی نام برد و افزود: اولین همایش علمی تجارب نزدیک به مرگ با رویکردی پژوهشی، علمی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه تجربه نزدیک به مرگ پدیده‌ای است که از سوی افرادی که در آستانه مرگ گزارش شده ادامه داد: برخی بیماران در شرایطی که علائم حیاتی نداشته و روح به طور کامل از بدن جدا نشده، این تجربه را گزارش کردند. معمولا قلب و یا مغز این افراد برای لحظاتی کارکرد خود را نداشته و فرد برای لحظه کوتاهی مرگ را تجربه می کنند و در ادامه این افراد با از سرگیری فعالیت اندادم‌ها حیاتی به زندگی برمی گردند.

میرمحمدخانی با بیان اینکه علم چندانی درباره این تجربیات وجود ندارد افزود: تاکنون عمدتا به روایت این تجربیات پرداخته شده و کمتر کار پژوهشی و علمی دقیقی درباره این تجربه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این تجربیات از منظر دینی و اعتقادی نیز از اهمیت زیادی برخوردارند اضافه کرد: این همایش به همت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری مراکز تحقیقاتی، دانشکده‌های معارف، بیولوژی و پرستاری و... مهرماه در سمنان برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از همکاری دانشگاه های مختلفی با دبیرخانه این همایش علمی خبر داد و گفت: قرار است که حوزه های علمیه و دانشگاه هایی از سراسر کشور در برپایی این همایش علمی ما را یاری کنند.

وی از فراخوان پوستر این همایش علمی خبر داد و گفت: دکتر عباس موزون از پژوهشگران این بخش از جمله مهمانان حاضر در این همایش علمی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha