• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403050905681
  • خبرنگار : 30057

داروهای الیگوپپتید امید جدید جامعه سلامت جهانی برای درمان بیماری‌ها

داروهای الیگوپپتید امید جدید جامعه سلامت جهانی برای درمان بیماری‌ها

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری برای تولید داروهای الیگوپپتید گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند در راستای تقویت زیرساخت‌های تحقیقاتی و تولیدی کشور در حوزه داروهای پیشرفته، افزایش توان رقابتی صنعت داروسازی ایران در سطح بین‌المللی و کاهش وابستگی به واردات داروهای گران‌قیمت تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا ​​​​​​، محمدحسین متالهی با بیان اینکه رویکردهای جدید در درمان و بهبود وضعیت سلامت انسان می‌تواند باعث افزایش سطح رضایت اجتماعی و ایجاد اقتصاد و شغل جدید شود، افزود: داروهای الیگوپپتید که خود زیرمجموعه‌ای از پپتیدها هستند، به عنوان یکی از امیدبخش‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی در صنعت داروسازی جهان شناخته می‌شوند. این داروها با داشتن خواص درمانی قدرتمند در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله سرطان‌های مختلف و درمان‌های ضد میکروبی کاربرد دارند.

وی ادامه داد: تعداد بسیاری از داروهای الیگوپپتید در ۱۰ سال اخیر مجوزهای لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا یا آژانس دارویی اروپا دریافت کرده‌اند و تولید محصولات ذیل این گروه می‌تواند کشور را در زمینه فناوری‌های جدید تقویت کند. با توجه به نرخ رشد این دسته از مولکول‌ها به نظر می‌رسد که یکی از حوزه‌های آینده‌دار صنعت دارو و حتی آرایشی و بهداشتی این دست از مولکول‌ها باشد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، متالهی تاکید کرد: برای موفقیت در چنین امری دسترسی به زیرساخت‌‎های ایمن و استاندارد، سیستم مدیریت کیفیت به‌روز و کارآمد و نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده از ضروری‌ترین نیازها هستند. با بررسی و تحلیل راهکارهای پیشنهادی مختلف توسط کشورهای پیشرو، حمایت از این مولکول‌ها می‌تواند رویکرد جدیدی برای شروع مجدد و پر قدرت‌تر در زمینه تولید داروهای پپتیدی باشد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند در راستای تقویت زیرساخت‌های تحقیقاتی و تولیدی کشور در حوزه داروهای پیشرفته، مؤثر باشد، تصریح کرد: افزایش توان رقابتی صنعت داروسازی ایران در سطح بین‌المللی و کاهش وابستگی به واردات داروهای گران‌قیمت از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در این حوزه است. امیدواریم با مشارکت فعال جامعه علمی و صنعتی کشور، گامی مؤثر در جهت ارتقای سلامت جامعه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha