• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050905629
  • خبرنگار : 71496

افشاگری مقامات امنیتی اشغالگر درباره آماده نبودن جبهه داخلی در برابر موشک‌های مقاومت

افشاگری مقامات امنیتی اشغالگر درباره آماده نبودن جبهه داخلی در برابر موشک‌های مقاومت

برخی مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی علت تاخیر در پاسخ تل‌آویو به حزب‌الله لبنان به بهانه ماجرای «مجدل شمس» را اطمینان نداشتن آن از چگونگی پاسخ این حزب و آماده نبودن ساکنان اراضی اشغالی برای جنگی با شلیک روزانه ۴۰۰۰ موشک دانستند.

به گزارش ایسنا، تصمیم گیرندگان در تل‌آویو تقریباً اتفاق نظر دارند که باید حمله استراتژیکی علیه حزب‌الله لبنان و حتی کشور لبنان در واکنش به ماجرای مجدل شمس انجام گیرد اما برخی مسؤولان عالی رتبه امنیتی این رژیم معتقدند که تاخیر در انجام این حمله به این دلیل است که تل‌آویو نمی‌داند واکنش حزب‌الله چگونه خواهد بود و آیا این حمله به جنگی منطقه‌ای و فراگیر منجر خواهد شد یا نه.

همانگونه که «آموس هارئیل»، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری «هاآرتص» روز دوشنبه به نقل از این منابع آگاه از ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی نقل کرد که جنگ فراگیر در نهایت در راستای استراتژی است که جنبش حماس برای کشاندن اسرائیل به یک جنگ گسترده تعیین کرده تا آن را بیش از پیش خسته و فرسوده کند.

در رابطه با آنچه گفته شد فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی یک کمپین تبلیغاتی سازماندهی شده را جهت هماهنگ سازی پیش بینی‌ها با شهرک نشین‌های صهیونیست در خصوص احتمال آغاز جنگ فراگیر با تمرکز بر جنگی که علیه حزب‌الله در لبنان آغاز خواهد شد، آماده کرد.

اما آنگونه که «یوسی یهوشع»، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» افشا کرد با وجود اینکه تنش در شمال به اوج خود رسیده، پیشبرد این ایده هنوز در دستور کار نیست.

به گفته او، افسران عالی رتبه فرماندهی جبهه داخلی اظهار کردند که اکنون زمان مناسبی برای آغاز این طرح به شکلی سازماندهی شده است تا نگرانی بزرگی ایجاد نکند بلکه مردم را برای تحولات مختلف آماده کند.

این تحلیلگر افزود: در اوایل آوریل گذشته در روزنامه آحارونوت این مطلب منتشر شد که در مذاکراتی به ریاست یوآو گالانت، وزیر جنگ، فرماندهی جبهه داخلی کمپین تبلیغی را با هدف هماهنگ سازی پیش بینی‌ها با صهیونیست‌ها در صورت بروز درگیری با حزب‌الله و ایران که می‌تواند به یک جنگ فراگیر منجر شود، ارائه کرد.

به گزارش این روزنامه، در طول سال‌ها پیشنهادهای مختلفی برای کمپین‌های رسانه‌ای با موضوع فرماندهی جبهه داخلی مشابه آنچه برای عموم شهرک‌نشینان شناخته شده است، از جمله ایجاد یک اتاق قفل شده یا ایجاد یک فضای محافظت شده در خانه ارائه شده است.

آحارونوت به نقل از برخی افسران ارشد ارتش رژم صهیونیستی نوشت: سناریوی اصلی که قرار بود در این کمپین ارائه شود، شامل داده‌های مربوط به ۱۵۰ موشک حزب‌الله، توان شلیک بیش از ۴۰۰ موشک در یک روز عادی از درگیری‌ها، موشک‌های پیشرفته، پهپادهای انفجاری و دیگر تسلیحات است، البته بخشی از این توانمندی‌ها را در این روزها در مرزهای شمالی شاهد هستیم، در نهایت تمام روسای ستادهایی که پیشنهادها به آنها داده شد، تصمیم گرفتند مردم را نگران نکنند.

علاوه بر این، آحارونوت تاکید کرد که وزیر جنگ تصمیم گرفت کمپین را تا آستانه تنش‌ها با ایران در آوریل گذشته که شامل شلیک صدها پهپاد به عمق اراضی اشغالی بود، ارائه نکند.

همچنین این روزنامه به نقل از منابعی در دفتر وزیر جنگ فعلی نوشت: طرح تبلیغاتی به ارتش ارائه نشد تا با آن موافقت کند اما یک منبع دیگر گفت که طرح بارها ارائه شد اما در نهایت تصمیم گیری با مسؤولان سیاسی است.

آحارونوت در پایان نیز نوشتک تنش‌ها در شمال به اوج خود رسیده و کمپین تبلیغاتی در کار نیست.

علاوه بر این، باراک راوید، تحلیلگر سیاسی وبگاه عبری «واللا» افشا کرد که «آموس هوکشتاین»، مشاور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فرستاده ویژه او به خاورمیانه در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، پایتخت لبنان به بهانه اتفاق رخ داده در روستای مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه ابراز نگرانی کرد.

راوید به نقل از یک مسؤول رژیم صهیونیستی گفت: این موضعگیری هوکشتاین طی تماس تلفنی با گالانت مطرح شد و هوکشتاین به گالانت تاکید کرد که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما باید آن را به شیوه‌ای انجام دهد که موجب تنش بیشتر نشده و به غیرنظامیان آسیبی وارد نکند.»

این مسؤول رژیم صهیونیستی افزود: هوکشاین به گالانت گفت: «اگر اسرائیل به بیروت حمله کند احتمال اینکه شرایط از کنترل خارج شود بالا است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha