حمیده حقیقت در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، درباره ترجمه کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL»، اظهار کرد: یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL، نمونههایی از شیوههای تحقیق محور به منظور آموزش موثر است.
وی افزود: هدف از ترجمه کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» معرفی و گنجاندن آموزشهای فراگیر محور مبانی بر اصول یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور (POGIL)، تحقیق و یادگیری گروهی در کلاسهای شیمی است.
او با اشاره به مباحث کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» تصریح کرد: کتاب شامل مباحث مختلف در ارتباط با شیمی عمومی است و هر مبحث به صورت یک فعالیت مطرخ شده است. هر فعالیت سه بخش « چرا؟ به منظور آشنایی با اهداف و پیش نیازهای یادگیری شیمی، ارائه سوالات به منظور کشف و ابداع مفهوم جدید در شیمی و تمرینات اضافی به منظور استفاده از مفاهیم یاد گرفته شده در موقعیت جدید تقسیم بندی شده است.
حقیقت ادامه داد: تقسیمبندی کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» به فراگیران کمک میکند تا ضمن کار گروهی مسئولیت یادگیری خود را بر عهده گرفته و در کلاس به صورت پویا فعالیت کنند.
او خاطرنشان کرد: کتاب فرصتی را فراهم آورده تا فعالیتهای مرتبط در مباحث مختلف حوزه شیمی عمومی را به شیوه یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیندمحور یا POGIL در اختیار اساتید، دبیران و علاقهمندان به استفاده از رویکرد در کلاسهای در چی خود قرارداده و آنها را در این راستا یاری کند.
به گزارش ایسنا، کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» توسط واحد انتشارات جهاددانشگاهی استان زنجان منتشر شده است.
انتهای پیام
نظرات