• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050905567
  • خبرنگار : 71516

هاآرتص: اسرائیل در دوره نتانیاهو شاهد آشوب و فروپاشی است

هاآرتص: اسرائیل در دوره نتانیاهو شاهد آشوب و فروپاشی است

روزنامه هاآرتص در واکنش به اقدامات آشوبگرانه در پایگاه سدی تیمان در النقب گزارش داد که این حوادث نشان دهنده فروپاشی رژیم صهیونیستی در دوره بنیامین نتانیاهو است.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص در سرمقاله امروز سه‌شنبه نوشت: حوادث پایگاه سدی تیمان و پایگاه بیت لید شاهدی زنده و مستقیم از روند پیشرفت فروپاشی اسرائیل در دوره بنیامین نتانیاهو است.

دوشنبه ده‌ها معترض از جریان‌های تندروی صهیونیست که برخی از آنها نقاب داشتند و برخی فعال سیاسی بودند به پایگاه سدی تیمان و مرکز دادگاه نظامی در پایگاه بیت لید رژیم صهیونیستی یورش بردند، دلیل این امر بازداشت ۹ سرباز بود که به خاطر اقدامات تجاوزکارانه علیه اسرای فلسطینی در زندان نظامی سری «سدی تیمان» که به «گوانتانامو اسرائیل» معروف است، متهم شده بودند.

روزنامه هاآرتص نوشت: آنچه که گسترش خرابی و فساد در همه چیز را ثابت می‌کند شتاب یولی ادلشتاین، رئیس کمیته خارجه و امنیت در کنست برای اعلام برگزاری جلسه درخصوص بازداشت سربازان و برخورد دادستانی نظامی و پلیس نظامی بود. جای تعجب دارد که از دادستانی کل نظامی ‌بخواهند جواب بدهد نه از سربازان ذخیره‌ای که به یک زندانی توهین کردند و با تخلیه محل بنا به درخواست پلیس نظامی مخالفت کردند یا اعضای کنستی که به پایگاه یورش برده یا وزرایی که برای حمایت از سربازان ذخیره شتافتند. تمام حلقه‌ها در این زنجیر اشاره به فروپاشی سازمانی و نهادی دارد. اسرائیل با رهبری نتانیاهو کنترل حزب راست را از دست داده است. کسی که آشوب می‌کارد، آشوب درو می‌کند. اگر این‌ها متوقف نشوند، اسرائیل را به طور کامل نابود می‌کنند.

این روزنامه همچنین فاش کرد ۴۸ اسیر فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه شهید شده‌اند. ۳۶ اسیر از آنها در زندان سدی تیمان در صحرای نقب کشته شده‌اند.

بر اساس گزارشات منتشر شده ده‌ها صهیونیست برای یورش به ساختمان دادگاه نظامی برای آزاد کردن سربازان بازداشت شده تلاش کردند و این در حالی است که دادگاه به دلیل فشارهای شدید حزب راست اسرائیل به ویژه فشارهای ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی مجازات آنها را کاهش داد.

معترضان در مقابل پادگان بیت لید از هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش خواستند استعفا بدهد. آنها درخواست کردند تا به جای سربازان بازداشت شده هالوی بازداشت شود.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال این اقدامات آشوبگرانه، یورش به پایگاه نظامی در بیت لید را یک حادثه خطرناک دانست که یک جنایت است و به امنیت این رژیم لطمه می‌زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha