• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403050905462
  • خبرنگار : 30057

بهره‌گیری از دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک ایرانی در المپیاد جهانی فیزیک

بهره‌گیری از دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک ایرانی در المپیاد جهانی فیزیک

پنجاه و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه از ۴۷ کشور جهان در دانشگاه صنعتی اصفهان در حالی برگزار شد که دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک المپیاد جهانی توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تامین شده بود.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسط جمعی از مخترعان فعال در حوزه آموزش علوم تاسیس شده است. ترویج آموزش جذاب، لذت بخش و اثربخش علوم و فناوری در محیط‌های آموزشی به ویژه مدارس کشور از طریق توسعه روش‌های آموزش مبتنی بر آزمایش و مشاهده و طراحی و تولید ابزارهای آزمایشگاهی و آموزشی علوم تجربی از اهداف این مجموعه در ایجاد سامانه رشد آموزه‌های جوانه‌ها و فناوری آموزشی است.

این شرکت در ۱۰ سال گذشته دو شعار در جامعه گسترش داده است؛ شعار اول یادگیری با طعم لذت و شعار دوم مشاهده و تجربه جایگزین ندارد. مخاطبان این مجموعه، باشگاه دانش آموزی و مسابقات علمی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و مخاطبان خانه‌های ترویج علم و برنامه‌های تلویزیونی، عموم مردم هستند.

در این دوره از المپیاد جهانی فیزیک، بخش عملی با استفاده از دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک طراحی و تولید شده توسط این شرکت برگزار شد. این دستگاه‌های پیشرفته که از مردادماه سال گذشته به صورت محرمانه طراحی و ساخته شده بودند، دانش‌آموزان را به چالش کشیدند تا با انجام آزمایش‌ها و تحلیل داده‌ها، مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند.

کیفیت ساخت بسیار بالا و ایده‌های نوآورانه بکار رفته در این دستگاه‌ها، تحسین شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان را برانگیخت. به گونه‌ای که برخی از کشورهای شرکت‌کننده نسبت به خرید این دستگاه‌ها ابراز علاقه کرده و قصد دارند از آن در مراکز آموزشی خود استفاده کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پنجاه و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه از ۴۷ کشور جهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. این رویداد، شامل آزمون‌های تئوری و عملی بود که دانش‌آموزان را به چالش کشید تا دانش و مهارت‌های خود را در زمینه فیزیک به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha