• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403050905253
  • خبرنگار : 50616

بخشدار لاریجان آمل اعلام کرد

خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی سیل تابستانه به بخش لاریجان

خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی سیل تابستانه به بخش لاریجان

ایسنا/مازندران بخشدار لاریجان از توابع شهرستان آمل گفت: وقوع چندین فقره سیل تابستانی ناشی از آب شدن برف از قله دماوند به مناطق پایین دست این بخش باعث خسارت بیش از ۳هزار میلیارد ریالی به تاسیسات زیربنایی و کشاورزی این بخش شده است.

مهدی آباد درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بخش زیادی از این خسارت‌ها مربوط به جاده‌های بین روستایی، بخش‌هایی از تجهیزات خدماتی و رفاهی درشهر گزنک، تخریب چندین واحد پل عابرپیاده، سه واحد مزرعه پرورش ماهی، سردهنه‌های زراعی و باغی، انباشت آورده‌های کوهی به مسیرهای رودخانه‌ای و بسته شدن دهنه‌های پل و رودخانه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: در بیش از یک ماه گذشته با افرایش دما و ذوب شدن برف‌های باقیمانده در ارتفاعات قله دماوند، باعث جاری شدن سیل به مناطق پایین دست و خسارت به تاسیسات زیرساختی وخدماتی درشهر گزنک و دست کم حدود ۳۰ روستای بخش کوهستانی لاریجان در این مدت شده است.

رهاورد ۳ هزارمیلیارد ریالی سیل تابستانه به بخش لاریجان

بخشدار لاریجان شهرستان آمل با اشاره به اینکه خوشبختانه این حوادث تلفات جانی نداشته است، اضافه کرد: حجم خسارت‌ها در همه بخش‌ها زیاد بوده و گزارش برآورد خسارت‌ها به ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان آمل و نیز مدیریت بحران استانداری مازندران ارسال شده است.

آباد، درعین حال خواستار توجه جدی مدیریت بحران استان به مناطق آسیب دیده و اختصاص منابع مورد نیاز ضروری برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده و بازگشت به وضعیت عادی گذشته شد.

وی یادآورشد، با وجود شرایط عادی هوایی در همه مناطق کشور، گرم شدن هوا، باعث آب شدن برف در ارتفاعات قله دماوند به طور متناوت در هر سال در بخش کوهستانی لاریجان آمل می‌شود و وقوع سیلاب‌های تابستانی به نوعی دراین بخش عادی شده است.

بخشدار لاریجان آمل همچنین با اشاره به اینکه زیرساخت‌های روستاهای پایین دست قله دماوند کاملاً سنتی و دارای کوچه‌ها و معابر کم عرض است، تصریح کرد: این وضعیت در زمان بروز خسارت شرایط را برای امکان خدمات رسانی تجهیزات و نیروهای امدادی با مشکل مواجه می‌کند.

آباد اضافه کرد: در زمان بروز سیل و شدت بالای انتقال سیلاب به سمت مناطق پایین دست به صورت عادی خسارت‌هایی را به همراه دارد که با توجه به امکانات امدادی وعملیاتی درسطح بخش، امکان خدمات رسانی کامل در روزهای اولیه وجود ندارد.

وی درعین حال خواستار توجه جدی و ویژه‌تر مسئولان استانی برای مقاوم سازی زیرساخت‌های شهری و روستایی در بخش کوهستانی لاریجان آمل با توجه به گستردگی و سیلابی بودن روستاهای پایین دست قله دماوند شد.

رهاورد ۳ هزارمیلیارد ریالی سیل تابستانه به بخش لاریجان

بخش کوهستانی لاریجان با دو شهر رینه وگزنک و بیش از ۸۰ روستا در جنوب شهرآمل در مسیر جاده هراز به تهران واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha