• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050805198
  • خبرنگار : 71661

کاخ سفید: وقایع بلندی‌های جولان بر مذاکرات غزه اثری ندارد

کاخ سفید: وقایع بلندی‌های جولان بر مذاکرات غزه اثری ندارد

مقام کاخ سفید با بیان اینکه ایالات متحده هنوز به راهکار دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی امید دارد، گفت وقایع اخیر در بلندی‌های جولان تاثیری بر مذاکرات آتش‌بس غزه نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا امروز گفت ایالات متحده هنوز به یافتن یک راهکار دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان امید دارد.

کربی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کاهش تنش‌ها از طریق دیپلماسی، گفت: «ما معتقدیم که هنوز زمان و فضای کافی برای یک راه‌حل دیپلماتیک وجود دارد.» این مقام آمریکایی همچنین بار دیگر موضع کاخ سفید درباره بلندی‌های جولان را تکرار کرد و این منطقه را بخشی از قلمرو رژیم صهیونیستی دانست.

او در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا بلندی‌های جولان را متعلق به رژیم صهیونیستی می‌داند، پاسخ مثبت داد. در مارس ۲۰۱۹ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت، منطقه‌ای که رژیم اشغالگر در جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ از سوریه تصرف کرد.

کربی همچنین گفت ایالات متحده هیچ نشانه‌ای از تاثیر وقایع اخیر در مجدل شمس در بلندی‌های جولان بر مذاکرات صلح غزه نمی‌بیند. او حزب‌الله را به حمله به این منطقه متهم کرد و تصریح کرد: «دراین زمان هیچ نشانه‌ای نمی‌بینیم که حمله حزب‌الله به منطقه جولان بخواهد بر این مذاکرات تأثیر منفی بگذارد.»

بسته کمکی برای اوکراین

هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری خود همچنین از قصد وزارت دفاع ایالات متحده برای ارسال یک بسته حمایت نظامی قابل‌توجه به اوکراین خبر داد که از جمله شامل تسلیحات دوربرد خواهد بود.

او در این نشست به شرح جزئیات این بسته کمک نظامی پرداخت و گفت این بسته شامل تجهیزاتی برای تقویت پدافند هوایی اوکراین، تسلیحات دوربرد، سلاح‌های ضدتانک و همچنین نگهداری تجهیزاتی است که قبلاً توسط ایالات متحده به اوکراین ارسال شده است.

کربی همچنین از یک بسته کمک ۲۰۰ میلیون دلاری خبر داد که شامل موشک‌های «هیمارس» و «جاولین» خواهد بود. به گفته کربی، این بسته کمکی که با استفاده از اختیارات شخص رئیس‌جمهور آمریکا برای استفاده از بودجه نظامی بدون تایید کنگره تهیه خواهد شد، شامل مهمات توپخانه و خمپاره و همچنین تسلیحات گوناگون ضدتانک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha