• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403050805018
  • خبرنگار : 30057

سیاستگذاران می‌توانند نامزد دریافت جایزه روستاآزاد شوند

سیاستگذاران می‌توانند نامزد دریافت جایزه روستاآزاد شوند

اندیشه‌ورزان و سیاست‌گذاران می‌توانند نامزد دریافت جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد شوند.

به گزارش ایسنا، مجید دهبیدی‌پور، عضو کمیته علمی جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، گفت: نیازمند برنامه‌ها، اندیشه‌ها و سیاست‌هایی هستیم که بر مشکلات کنونی چیره شویم و از شرایط کنونی گذر کنیم. ایجاد جوایزی مانند جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد می‌تواند این پیام را که مساله سیاست‌گذاری مانند مسائل حوزه اجرایی از اهمیت فراوانی برخوردار است، ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در میان افراد فعال در نهادهای فکری و سیاستگذاری سبب می‌شود که برای طراحی سیاست‌ها هم انگیزه لازم را داشته باشند. در چنین شرایطی، افراد فعال در نهادهای فکری و سیاست‌گذاری درخواهند یافت مسائل حوزه سیاست‌گذاری اگر از مسائل اجرایی مهم‌تر نباشد، کم اهمیت‌تر نیست.

دهبیدی، درباره نامزدهای اعطای جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، گفت: اندیشه‌ورزان و سیاست‌گذاران می‌توانند نامزد دریافت جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد شوند. همچنین افرادی که برای حل مسائل کشور راه‌حل ارائه می‌دهند، بیشترین صلاحیت برای اعطای جایزه فناوری و حکمرانی روستا آزاد را دارند.

وی با بیان اینکه جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد بر عرصه حکمرانی کشور اثرگذار است، خاطرنشان کرد: این جایزه می‌تواند از چند وجه بر عرصه سیاست‌گذاری کشور اثرگذار باشد. نخست اینکه سبب ارتقاء کمی و کیفی اندیشه‌ها می‌شود، ایجاد این جایزه سبب ارتقاء کمی اندیشه‌ها می‌شود و به دلیل اینکه سطح رقابت با افزایش اندیشه‌ها ارتقاء می‌یابد، کیفیت اندیشه‌ها بهتر می‌شود.

عضو کمیته علمی جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، ادامه داد: افزایش تعداد اندیشه‌ورزان از دیگر وجوه آثار جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد بر عرصه حکمرانی کشور است. جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد می‌تواند سبب ایجاد انگیزه در میان اندیشه‌ورزان و در نهایت افزایش تعداد اندیشه‌ورزان حوزه سیاست‌گذاری شود.

به نقل از دبیرخانه جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد شامل ۴ محور «فناوری حکمرانی»، «دیپلماسی نخبگانی»، «نوآوری سیاستی» و «فرهنگ حکمرانی» است. جوایز این دوره نیز شامل ۶۰ سکه بهار آزادی، ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد ملی علم، مدال و سپاس‌نامه است.

سازمان‌های دولتی و خصوصی، مؤسسات فرهنگی، مؤسسات ارتباطات بین‌الملل و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به وبسایت جایزه روستاآزاد به نشانی https://www.roostaazadprize.org فرم معرفی نامزد را تکمیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha