• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050804970
  • خبرنگار : 71628

سیاستمدار افراطی هلند خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد

سیاستمدار افراطی هلند خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد

به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه که گفته بود این کشور می‌تواند همانطور که وارد قره‌باغ و لیبی شد، در حمایت از ملت فلسطین وارد سرزمین‌های اشغالی هم شود، رهبر یک حزب سیاسی راست افراطی در هلند خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد.

به گزارش ایسنا، «خیرت ویلدرس» رهبر حزب راست افراطی «برای آزادی» هلند، امروز (دوشنبه) پس از اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره احتمال اعزام نیرو به اراضی اشغالی و حمایت از ملت فلسطین در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، پیشنهاد کرد که ترکیه از ائتلاف نظامی غربی ناتو اخراج شود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: «ویلدرس در پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت ترکیه باید از ناتو اخراج شود.»

این سیاستمدار هلندی که حزبش اکثریت کرسی‌های پارلمان این کشور را در ماه نوامبر کسب کرد، در سخنانی اهانت‌آمیز، اردوغان را «فاشیست‌» خطاب کرد که رژیم صهیونیستی را به حمله تهدید می‌کند. اردوغان درباره ماهیت اقدام نظامی که مطرح کرده بود، توضیح بیشتری نداد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی «هالک تی‌وی» با اشاره به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه که جان هزاران تن را گرفته است، گفت: «ما باید بسیار قدرتمند باشیم تا اسرائیل نتواند این کارها را علیه فلسطینی‌ها انجام دهد.»

سیاستمدار افراطی هلند خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد
تخریب بیشتر محله‌های مسکونی در غزه

وی گفت: «همان‌طور که ما به قره‌باغ و لیبی وارد شدیم همین کار را با آنها [رژیم اسرائیل] نیز خواهیم کرد. هیچ چیز غیرممکن نیست. ما برای انجام چنین اقداماتی باید قدرتمند باشیم.»

طبق گزارش این کانال تلویزیونی، اردوغان به این شکل بر آمادگی خود برای حمایت از فلسطین به هر طریق ممکن تاکید کرده است. اما سخنان اردوغان، خشم سیاستمداران صهیونیست را برانگیخته است.

در پی آن «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: «رئیس‌جمهور اردوغان راه صدام را می‌رود و تهدید به حمله به اسرائیل می‌کند. باید به یاد داشته باشد که ماجرای صدام چگونه در عراق به پایان رسید.»

سیاستمدار افراطی هلند خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد
بحران انسانی در میان آوارگان فلسطینی جنگ غزه 

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم اظهار کرد که رئیس‌جمهور ترکیه «باز هم در حال جنجال درست کردن است و خطری برای خاورمیانه است.» لاپید افزود: «جهان به ویژه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید به شدت تهدیدهای وحشتناک اردوغان علیه اسرائیل را محکوم کرده و او را مجبور به پایان دادن به حمایت از حماس کنند.»

در حالی صهیونیست‌ها از سخنان اردوغان برآشفته شده‌اند که با گذشت بیش از ۹ ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین همچنان ادامه دارد و چشم‌اندازی برای پایان آن دیده نمی‌شود. جنگ غزه که در پی عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر آغاز شد، تاکنون جان بیش از ۳۹ هزار فلسطینی را گرفته و بیش از ۸۹ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

در پی ۹ ماه حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی، بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی غزه از بین رفته است و بیش از ۸۵ درصد جمعیت آن آواره شده‌اند.

کمبود شدید مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و آب سالم و کند بودن روند تحویل کمک‌های انسانی به دلیل محاصره انسانی غزه توسط رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی، به نگرانی‌ها درباره بروز یک فاجعه انسانی تمام‌عیار در غزه دامن زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha