• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050804871
  • خبرنگار : 71588

تداوم کمپین بازداشت‌ها و یورش‌های اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری

تداوم کمپین بازداشت‌ها و یورش‌های اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری

در دویست و نود و هفتمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اشغالگران صهیونیست به یورش‌های خود به روستاها و شهرهای کرانه باختری و شهر قدس ادامه داده و در پی این یورش‌ها درگیری‌هایی میان نظامیان ارتش این رژیم و فلسطینیان به وقوع پیوسته و در نتیجه آن چندین تن بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، پس از یورش نظامیان ارتش رژیم اشغالگر به شهرک «العیسویه» در شمال شهر قدس اشغالی درگیری‌هایی میان آنها و تعدادی از جوانان فلسطینی رخ داد و اشغالگران اقدام به بازداشت «محمد یاسر درویش»، جوان فلسیطینی پس از یورش به منزلش کردند.

براساس گزارش العربی الجدید، شاهدان عینی گزارش دادند که درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در شهرک «العیسویه» رخ داد و اشغالگران به یک مرکز پزشکی در این شهرک یورش برده و به سمت تعدادی از خودروها و منازل مردم آب فاضلاب پاشیدند و محمد یاسر درویش، جوان فلسطینی را پس از یورش به خانه‌اش دستگیر کردند.

صهیونیست‌ها همچنین «محمود ابراهیم الخطیب ثوابته» و «معتصم محمد مرشد طقاطقه» از اسرای آزاده فلسطینی را بازداشت کردند. چهارمین مورد بازداشت جوانی از اردوگاه طولکرم بود که درجریان عبورش از ایست بازرسی نزدیک به شهر «قلقیلیه» بازداشت شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) به شهر «اریحا» در کرانه باختری نیز یورش برده و ۲ جوان فلسطینی را بازداشت کرده و سپس از آن عقب‌نشینی کردند.

اشغالگران همچنین به اردوگاه «الدهیشه» واقع در جنوب «بین لحم» در جنوب کرانه باختری یورش بردند و ده‌ها فلسطینی را مورد بازجویی قرار دادند و آنها را وادار کردند تعهداتی را برای جلوگیری از کارگزاری بمب‌های دست‌ساز توسط مبارزان مقاومت امضا کنند که برای منفجر کردن خودروهای اشغالگران استفاده می‌شود.

در همین راستا، محمد الجعفری، یکی از اعضای گروه‌های فلسطینی در استان بیت لحم تصریح کرد که نظامیان رژیم اشغالگر صبح امروز به این اردوگاه یورش برده و صدها صهیونیست آن را محاصره کرده و سپس به ده‌ها منزل یورش بردند و صاحب‌خانه‌ها را مورد تحقیقات میدانی قرار دادند.

الجعفری در ادامه افزود، نظامیان رژیم اشغالگر بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کرده و شماری از فلسطینیان دچار حالت خفگی شدند و چندین فلسطینی را بازداشت کردند و سپس از آن خارج شدند.

در همین رابطه، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که اشغالگران اقدام به بازداشت «مصعب عبد ربه» جوان فلسطینی از اردوگاه طولکرم در اثنای عبورش از ایست بازرسی در نزدیکی شهر قلقیلیه کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه یکشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر به ۳۹ هزار و ۳۲۴ تن و زخمی‌ها به ۹۰ هزار و ۸۳۰ تن رسیده است.

دستگاه دفاع مدنی غزه هم اعلام کرد که در حمله روز یکشنبه یک جنگنده رژیم صهیونیستی به منزلی در شهر خان یونس ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.   

به گفته شاهدان عینی در این حمله چند کودک نیز شهید شدند که به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده، مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن دو قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha