• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050804527
  • خبرنگار : 50976

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس:

واکنش به ظلم در غزه نشان از فطرت پاک انسان دارد

واکنش به ظلم در غزه نشان از فطرت پاک انسان دارد

ایسنا/فارس مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به فطرت پاک انسان‌ها گفت: اگر به جریان فلسطین و غزه توجه کنیم خواهیم دید که در سراسر عالم نسبت به مردم بی‌گناه و مظلوم غزه واکنش نشان دادند و این نشانه فطرت پاک انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق امروز ۸ مرداد ماه در منبر ماه محرمی خود در شیراز گفت: یکی از درس‌های مهم قیام سیدالشهدا(ع) درس ظلم ستیزی است. انسان‌ها نسبت به خود و جامعه‌ مسئول و متعهد هستند.

وی ادامه داد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف فردی و یک تکلیف جمعی داریم، یعنی در جمع و جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم و با کسانی که معاشرت داریم باید منویات الهی را رعایت کنیم و اگر کم کاری و کوتاهی دیدیم تذکر دهیم.

حدائق در تعریف ظلم بیان کرد: تعریف ظلم یعنی چیزی در غیر جای خودش قرار بگیرد و امروز بخشی از ما مردم گرفتار ظلم هستیم. گذشت و بخشش بسیار توصیه شده است و در همه حال و همه جا خوب است اما در دو مورد حق گذشت نداریم، یکی گذشت در اموال عمومی و گذشت در جایی که به اسلام و حکومت اسلامی ضربه خورده است.

وی تأکید کرد: در ظلمی که جمعی از مردم را در بر گرفته باشد، گذشت جایز نیست و نباید از ظالم دفاع کنیم. مسلمان باید در رفتار و گفتارش بسیار مراقب باشد تا مبادا ظالم پرور شود. ذکر این نکته بسیار مهم است که اعتبار اموال دنیا مخصوص این دنیا است و اعتبارات دنیا در قیامت اوراق بی‌بهایی است که ارزشی ندارد بلکه وجه رایج در قیامت اعمال انسان‌ها است.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به اینکه آفت ایمان ظلم است، اظهار کرد: در جمله هشداری نهفته است که حتی مومن می‌تواند ظالم باشد، در واقع حتی تأیید باطل هم یک نوع ظلم محسوب می‌شود. مومنین باید مراقب باشند ایمانشان به ظلم آغشته نشود چون حفظ ایمان مهم‌تر از ایمان است.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید الگوی یکدیگر باشند، گفت: مردم نباید الگوی یکدیگر باشند، الگوی اول رسول الله و اهل بیت ایشان است. امام زمان(عج) برای اجرای عدالت می‌آید، چون مردم اگر عدالت ببینند مسلمان می‌شوند. البته عدالت و امنیت در پرتو رعایت کردن ایمانی است که از ظلم مبرا است. امام زمان(عج) برای اجرای عدالت می‌آید و مردم با دیدن عدالت ایمان می‌آورند.

حدائق ادامه داد: اگر به جریان فلسطین و غزه توجه کنیم خواهیم دید که در سراسر عالم در کشورهای اروپایی و حتی یهودی‌هایی که در فلسطین اشغالی ساکن هستند، نسبت به مردم بی‌گناه و مظلوم غزه واکنش نشان دادند و این نشانه فطرت پاک انسان است. همه این مردم به ظلم اعتراض کردند و خواستار اجرای عدالت هستند.

وی با اشاره به آرامش حاصل از ایمان، بیان کرد: اگر ایمان باشد و ظلم در زندگی نیاید آرامشی به وجود می‌آید که انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد. امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و اجرای عدالت قیام کرد و این یکی از درس‌های مهم عاشورا و تلنگری به مردم خصوصاً مسلمانان است که در زندگی مراقب رفتار و گفتارمان باشیم.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، تصریح کرد: از مصادیق امنیت می‌توان به امنیت معنوی، امنیت فردی و اجتماعی اشاره کرد، همچنین امنیت سیاسی و اجتماعی، امنیت حقوقی و قضایی و نیز امنیت اقتصادی مصداق‌های دیگر امنیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha