• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403050704304
  • خبرنگار : 50232

بررسی درخواست ۵۳ زندانی خوزستانی در کمیسیون عفو

بررسی درخواست ۵۳ زندانی خوزستانی در کمیسیون عفو

ایسنا/خوزستان کمیسیون عفو و بخشودگی با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان در زندان ماهشهر در این ندامتگاه تشکیل و درخواست ۵۳ محکوم واجد شرایط بررسی و با تعدادی از آنان موافقت شد.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در حاشیه این جلسه که امروز (۷ مردادماه) برگزار شد، گفت: یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه در بازدید بهمن‌ماه سال گذشته از زندان مرکزی اصفهان و همچنین مردادماه سال جاری از زندان شهرکرد، بهره‌مندی زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از زندانیان حوزه‌های مختلف قضایی مرتبط با زندان ماهشهر، تقاضای عفو و بخشودگی داشتند، ضمن بررسی افراد واجد شرایط توسط دبیرخانه کمیسیون با تشکیل جلسه در زندان و دیدار چهره به چهره با واجدین شرایط، تقاضای ۵۳ نفر از آنان پس از استماع اظهارات و توجیهاتی که خودشان برای استحقاق عفو و مشمول رأفت قرار گرفتن داشتند، همچنین بررسی‌های لازم در مورد آنان از جمله پرونده‌ قضایی، عناوین اتهامی، میزان محکومیت تحمل شده و همچنین اخلاق و رفتار زندانی متقاضی در ایام تحمل حبس و آثار اصلاحی و باز اجتماعی شدن آنان، مورد رسیدگی قرار گرفت و با تعدادی از درخواست‌ها که واجد شرایط تشخیص داده شد، موافقت و به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی ارسال شد.

دهقانی تصریح کرد: یکی سیاست‌های قوه قضاییه در سال‌های اخیر، کاهش جمعیت کیفری، عفو و بخشش محکومین واجدشرایط است. به عبارت دیگر همان طور که قوه قضاییه بر امر عدالت و اجرای قانون و شرع تاکید دارد، بر اساس حکمرانی اسلامی، عفو و بخشش را مکمل اجرای قانون می‌داند.

وی افزود: در همین راستا ضمن انجام بازدید و بررسی‌های قضایی توسط دادیاران ناظر، قضات و مسئولان قضایی از زندان‌ها، با برنامه‌ریزی انجام شده کمیسیون عفو نیز در تمامی زندان‌های استان خوزستان با حضور اعضا، تشکیل و به درخواست‌های افراد واجد شرایط رسیدگی می‌شود.

 وی بیان کرد: این اولین باری است که کمیسیون عفو استانی در زندان، با حضور متقاضیان عفو و شنیدن اظهارات آنان برگزار شده و قرار است این جلسات در کلیه زندان‌های استان خوزستان نیز به همین نحو برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha