• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050704025
  • خبرنگار : 71402

اوربان: همزمان با افول غرب «بدون منطق»، روسیه دست‌بالا را دارد

اوربان: همزمان با افول غرب «بدون منطق»، روسیه دست‌بالا را دارد

نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد که رهبری روسیه «بسیار منطقی» است و اوکراین هرگز نمی‌تواند امیدهای خود را برای عضویت در اتحادیه اروپا یا ناتو برآورده کند.

به گزارش ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر ناسیونالیست مجارستان که از سال ۲۰۱۰ قدرت را در دست دارد، شنبه این اظهارات را طی یک سخنرانی بیان کرد که در آن تغییر قدرت جهانی را از غربِ «بدون منطق» به سمت آسیا و روسیه پیش‌بینی کرد.

اوربان با اشاره به چین، هند، پاکستان و اندونزی به‌عنوان قدرت‌های بزرگ آینده جهان گفت: «در دهه‌های طولانی آینده، شاید قرن‌ها، آسیا مرکز مسلط جهان خواهد بود. و ما غربی‌ها، روس‌ها را هم به این بلوک هل دادیم.»

ویکتور اوربان که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، با تلاش برای روابط گرم‌تر با پکن و مسکو، تفاوت شدیدی با بقیه اعضای این اتحادیه دارد و هنگامی که در این ماه به کی‌یف، مسکو و پکن با محوریت مذاکرات در مورد جنگ در اوکراین سفر کرد، خشم برخی از رهبران اتحادیه اروپا را برانگیخت.

او با بیان اینکه برخلاف «ضعف» غرب، موقعیت روسیه در امور جهانی «منطقی و قابل پیش‌بینی» است، گفت این کشور از زمان حمله به کریمه در سال ۲۰۱۴، انعطاف اقتصادی خود را در سازگاری با تحریم‌های غرب نشان داده است.

نخست‌وزیر مجارستان همچنین افزود که اوکراین هرگز عضو اتحادیه اروپا یا ناتو نخواهد شد، «زیرا ما اروپایی‌ها پول کافی برای آن کار نداریم.» اوربان افزود: «اتحادیه اروپا باید هویت خود را به‌عنوان یک پروژه سیاسی کنار بگذارد و به یک پروژه اقتصادی و دفاعی تبدیل شود.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا مذاکرات عضویت با اوکراین را اواخر ماه گذشته آغاز کرد، گرچه راه طولانی و دشواری پیش‌روی این کشور برای پیوستن به این بلوک دیده می‌شود. در بیانیه‌ای در پایان نشست سران ناتو در ماه جاری آمده است که این ائتلاف از اوکراین در «مسیر برگشت‌ناپذیرش» به سمت عضویت حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha