• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403050603906
  • خبرنگار : 50490

برگزاری دومین همایش دارالمومنین در بابل

برگزاری دومین همایش دارالمومنین در بابل

ایسنا/مازندران امام جمعه بابل از برگزاری دومین همایش دارالمومنین در بابل خبر داد و گفت: این همایش که موضوعات مختلف فرهنگی را مورد توجه قرار می‌دهد با هدف بیان ظرفیت فرهنگی و احیا و شناسایی این فرهنگ اصیل به عنوان هویت شهری به نسل جوان و معاصر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسن روحانی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه کشور اظهار کرد: مشروعیت نماز جمعه با اجازه ولی امر مسلمین است، ما در کشور نماز جمعه نداشتیم چون نظام ولایت در کشور نبود که به برکت انقلاب محقق شد.

وی با اشاره به اینکه بابل از اولین شهرهایی بود که بعد از تهران، نماز جمعه در آن برگزار شد، افزود: مرحوم آیت الله هادی روحانی به مدت ۲۰ سال امام جمعه شهرهای شمال کشور بود و از آن تاریخ تاکنون باشکوه‌ترین نماز جمعه در بابل برگزار می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه امام جمعه اقامه نماز است، خاطرنشان کرد: تذکر، موعظه، بیان موضوعات و اخبار بروز جامعه و پیگیری برای رفع مشکلات مردم از دیگر وظایف ائمه جمعه است.

وی ماهیت نماز جمعه را رسانه دانست و گفت: ارتباط امام جمعه با خبرنگار یک ارتباط ذاتی است و حلقه ارتباط ما با مردم از طریق رسانه و بازخورد خبری است، لذا رسانه می‌تواند بهترین مشاور برای ما باشد.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه بابل در سال گذشته بیشترین آمار حضور نمازگزاران را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: باید این ظرفیت ایجاد شده را حفظ کرد لذا حضور مستمر در دفتر برای پاسخگویی به مردم، پیگیری مستمر پروژه ها، بررسی و رفع مشکلات شهری را در دستور کار مداوم قرار دادیم.

روحانی با اشاره به اینکه ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی هستند و باید مدیریت بر امور فرهنگی داشته باشند، گفت: ضروری است برخی موضوعات فرهنگی در جامعه احیا و رونمایی شود.

وی همچنین از برگزاری دومین همایش دارالمومنین در بابل خبر داد و گفت: با برگزاری این همایش نقاط قوت شهری و ظرفیت فرهنگی و اصیل شهر بابل که جزء افتخارات این شهر است برای نسل جوان بازگو می‌شود.

به گزارش ایسنا نخستین نماز جمعه بابل در سال ۵۷ به امامت مرحوم آیت الله هادی روحانی نماینده ولی فقیه در شمال کشور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد و بعد از آن فرزندش حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل شد که از آن تاریخ تاکنون شهرستان بابل بیشترین آمار حضور نمازگزاران شمال کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha