• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050603811
  • خبرنگار : 50535

به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز انجام شد

اجرای اولین طرح ملی مهارت‌ افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور

اجرای اولین طرح ملی مهارت‌ افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز از اجرای اولین دوره‌ی طرح ملی مهارت‌ افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

سجاد پاکزاد روز شنبه، ۶ مردادماه در نشست خبری خود در آستانه‌ی برگزاری اولین طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور، اظهار کرد: به طور کلی در این طرح ۲۳ رشته برای دانشجویان پسر و ۲۳ رشته نیز برای دانشجویان دختر در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود ۴۰۰ نفر در این رشته‌های ثبت نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: پذیرش دانشجویان پسر برای این طرح از روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه انجام خواهد گرفت که کلاس‌های آن از روز جمعه شروع می‌شود، همچین از ۱۹ مردادماه نیز پذیرش دانشجویان دختر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: فوق برنامه‌هایی نیز در طول این طرح ملی چون بازدید از موزه‌های شهر تبریز، حضور در سر مزار شهدا به ویژه شهید آل هاشم، استفاده از اماکن ورزشی دانشگاه، بازدید از اماکن تاریخی تبریز و اردوی سیاحتی کندوان برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است.

پاکزاد بیان کرد: میزبانی از این طرح به واسطه‌ی‌ ظرفیت‌های بالای دانشگاه هنر اسلامی تبریز است، که دانشگاه غیر از دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکترا آزمون‌های آزاد زیادی برگزار نکرده است، بتوانند از دوره‌ها و امکانات و تجهیزات ارزشمند این دانشگاه بهره‌وری شود.

وی توضیح داد: بنابر آخرین آماری که به دست ما رسیده ۱۵۵ دانشجوی پسر و ‌۲۰۵ دانشجوی دختر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که در مجموع ۳۶۰ دانشجو بوده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۴۰۰ دانشجو نیز برسد که در پایان این دوره به دانشجویان گواهی مهارت ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز بیان کرد: کارگاه‌های کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از نقاط قوت و افتخارآفرینی این دانشگاه است، هنر یک امر مهارتی و ذوقی است و آموختن این مهارت در کارگاه‌های آموزشی میسر می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز کارگاه‌های متنوع کم نظیری در سطح کشوری دارد، همین کارگاه‌ها موجب شده‌اند  تا دانشجوی دانشگاه هنر از منظر مهارت و صناعی و فعالیت‌هایی که می‌تواند انجام دهد، در سطح بالایی باشد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه هنر پس از گذراندن دروس پایه انجام تمرینات خود را در محیط‌های کارگاهی آغاز کرده و سپس با کسب مهارت کارگاه‌های کارآفرینی خود را تشکیل می‌دهند.

پاکزاد بیان کرد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز ۹۰ کارگاه کارآفرینی دارد که حدود ۳۰۲ دانشجوی این دانشگاه در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز به طور کارآموزی می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها از مرحله‌ی ایده تا تهیه‌ی مواد اولیه و تکنولوژی تولید، بحث طراحی، خود موضوع تولید، بسته‌بندی، بازاریابی، فروش و حتی مرحله‌ی بازخوردگیری را خود دانشجویان انجام می‌دهند که این یک موضوع مهم در زمینه‌ی اشتغال و تولید است.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز اضافه کرد: موضوع امیدبخشی به دانشجویان از دیگر جنبه‌های مثبت این کارگاه‌ها برای دانشجویان است که نشانگر وجود بستری برای اشتغال دانشجو حین تحصیل است.

پاکزاد گفت: دانشجویان می‌توانند نفرات دیگری را نیز در کارگاه‌ها به کارگیرند که نوعی شغل آفرینی است، موضوع مهم بعدی این است که دانشجوی کارآفرین ما بعد از فراغت از تحصیل نگرانی اشتغال ندارد.

وی با اشاره به روز کارآفرینی عنوان کرد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز در زمینه‌ی کارآفرینی ظرفیت زیادی دارد که ما نیز برنامه ریزی کردیم تا از این ظرفیت بیش‌تر از حد استفاده کنیم، برگزاری دوره‌ی مهارت افزایی در چالدران با همکاری بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی نمونه‌ای از این برنامه‌ها بود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی ایجاد یک کارگاه و خرید تجهیزات آن  تولید را با مشکل مواجه کرده است، اما وقتی یک تولیدی مضمون هنر دارد، تجهیز محور نیست بلکه مهارت محور است بنابراین به آسانی می‌توان شغلی را در رشته‌های هنری را ایجاد کرد.

 پاکزاد تشریح کرد: سال گذشته در دوره‌ی ضیافت ایثار مشهد مقدس که دانشجویان شاهد و ایثارگر کل کشور همایش برگزار می‌کردند دانشگاه هنر اسلامی تبریز چند کارگاه اعم از کارگاه‌های قلم زنی، جواهرسازی و ... برپا کرد که استقبال پرشور از این کارگاه‌ها موجب جرقه‌ای برای اجرای طرح مهارت افزایی دانشجویان ایثارگر و شاهد شد.

وی افزود: دانشگاه هنر به واسطه‌ی این طرح ملی اولین میزبانی خود را از دانشجویان سراسر کشور انجام می‌دهد که باعث می‌شود کل کشور با ظرفیت‌های این دانشگاه آشنا شوند و بدانند که هنر چه ظرفیت‌هایی دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز هفت دانشکده‌ی مهندسی معماری و شهرسازی، چند رسانه‌ای، طراحی، هنرهای تجسمی، هنرهای صناعی، فرش و دانشکده‌ی هنرهای کاربردی را در خود جای داده است که تعدادی مختلف از رشته‌ها را در خود برمی‌گیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha