• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050603726
  • خبرنگار : 71496

کشتار جدید صهیونیست‌ها در یک مدرسه و مرکز درمانی با ۳۱ شهید و ۱۰۰ زخمی

کشتار جدید صهیونیست‌ها در یک مدرسه و مرکز درمانی با ۳۱ شهید و ۱۰۰ زخمی

در حمله توپخانه‌ای امروز رژیم صهیونیستی به یک مدرسه و یک مرکز درمانی صحرایی در دیر البلح دستکم ۳۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین امروز- شنبه- اعلام کرد تعداد شهدای دیرالبلح به ۳۱ شهید و تعداد زخمی‌ها به ۱۰۰ تن رسیده است.

خبرنگار الجزیره در این باره گفت: اشغالگران مجددا مدرسه الصلاح در غرب شهر دیرالبلح را بمباران کردند. در این حمله هوایی جدید عابران در اثر بمباران رژیم صهیونیستی به مدرسه الصلاح «احمد الکرد» در غرب دیرالبلح زخمی شدند.

این خبرنگار گفت که اشغالگران مدرسه احمد الکرد در مجاورت مدرسه خدیجه در دیرالبلح را نیز بمباران کردند. اشغالگران در ادامه نیز بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز پیشتر اعلام کرد که در حمله امروز توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در دیر البلح که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند و یک مرکز درمانی متعلق به بیمارستانی میدانی در این شهر، دستکم ۳۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.

خبرنگار المیادین گفت: چهار موشک به مدرسه محل اسکان آوارگان در غرب دیرالبلح اصابت کرد.

خبرنگار المیادین افزود: یکی از این موشک‌ها پس از هدف قرار دادن مدرسه محل اسکان آوارگان در دیرالبلح منفجر نشد و دست اندرکاران برای خنثی کردن آن تلاش می‌کنند.

به گفته این خبرنگار، رژیم صهیونیستی نمازخانه مدرسه و تعدادی از کلاس‌های درس و اتاق امنیتی آن را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین همچنین افزود: بیش از ۶۰ درصد مجروحان بمباران مدرسه سیده خدیجه در خطر هستند و احتمال افزایش تلفات کشتار دیرالبلح به دلیل شدت جراحات وجود دارد.

خبرنگار المیادین پیشتر گفت: تعداد کشته شدگان قتل عام مدرسه سیده خدیجه در غرب دیرالبلح به ۲۴ شهید و ده‌ها زخمی رسیده است.

ارتش اشغالگر در توجیه این جنایت مدعی شد: نیروی هوایی یک مجتمع فرماندهی و کنترل حماس را که در مجتمع مدرسه خدیجه در مرکز نوار غزه قرار داشت، هدف قرار داد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز گفت: ارتش اشغالگر با بمباران بیمارستان صحرایی در استان مرکزی مرتکب قتل عام شد که ده‌ها شهید و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

این دفتر ضمن محکومیت شدید جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه بیمارستانی صحرایی در نوار غزه، این رژیم و دولت آمریکا را مسؤول استمرار کشتارها در حق غیرنظامیان فلسطینی دانست و از جامعه جهانی خواست این رژیم و دولت آمریکا را بدای متوقف کرد این نسل کشی تحت فشار بگذارد.

همچنین در نتیجه هدف قرار دادن یک دستگاه موتور سیکلت توسط ارتش اشغالگر در شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس ۲ تن که یکی از آنها کودک بود، به شهادت رسیدند.

این جنایت جدید در حالی است که منابع پزشکی به الجزیره گفتند: از صبح امروز تاکنون ۶۶ تن در ادامه بمباران رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه به ویژه مرکز و جنوب شهید شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha