• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403050603402
  • خبرنگار : 50225

استقرار پایگاه‌های موقت اورژانس در مرز شلمچه

استقرار پایگاه‌های موقت اورژانس در مرز شلمچه
مرز شلمچه

ایسنا/خوزستان کانکس‌های پایگاه‌های موقت اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به منظور پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در شلمچه مستقر شده‌اند.

افشین دریانبرد مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان امرز (۶ مردادماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، پس از جانمایی و نقطه‌زنی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در مرز شلمچه، چهار پایگاه موقت از کانکس‌های موقت پیش‌بینی شده برای پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در محل‌های یک هکتاری، محوطه ورودی پایانه مسافربری شلمچه، نقطه صفر مرزی جنب هنگ مرزی و منطقه ۸ هکتاری و بارانداز پایانه شلمچه مستقر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال گرمای هوا، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو برای زائران خواهد بود و به منظور مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی زائران، علاوه بر فضاهای موجود در پایانه‌ مرزی، مواکب و مرکز بهداشتی درمانی و فوریت پزشکی شهید سلیمانی، کانکس‌هایی را نیز تحت عنوان اتاق سرد فراهم کرده‌ایم که در روزهای آینده مستقر خواهند شد.

مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در صورتی که زائران دچار علائم گرمازدگی شوند، می‌توانند به مراکز درمانی یا اتاق‌های سرد پیش‌بینی‌شده در مسیرها مراجعه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه زائران به توصیه‌‎های آموزشی برای پیشگیری از گرمازدگی، افزود: تردد زائران در طول شب، مهم‌ترین توصیه در پیشگیری از گرمازدگی است. استفاده از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی و نوشیدن آب کافی همراه با لیموترش، خاکشیر و یا تخم شربتی می‌تواند در افزایش نگهداشت آب در بدن و جلوگیری از گرمازدگی موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha