• شنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403050603299
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

خدمات‌رسانی بیش از ۴۰۰۰خادم کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین حسینی

خدمات‌رسانی بیش از ۴۰۰۰خادم کهگیلویه و بویراحمد به زائران اربعین حسینی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴ هزار خادم از استان کهگیلویه و بویراحمد آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند.

حسن حکمتیان راز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد همچون سال های گذشته در کنار سایر مواکب کشور خدمات رسانی به زائرین اهل بیت عصمت و طهارت را به عهده دارد.
 
وی اظهارکرد: برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی از استان کهگیلویه وبویراحمد ۳۶ موکب در عراق و ۳۷ موکب در ایران پروانه دار و شناسنامه دار هستند و برای اجرای پذیرایی و خدمت رسانی به زائرین اهل بیت آمادگی دارند.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعدادی از مواکب در طریق الکربلای استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی شهرستان های باشت و گچساران و تعدادی در مرکز استان و سایر شهرستان ها برپا هستند، تصریح کرد: همچنین موکب‌های ایرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه نیز مستقر هستند و سایر موکب ها که در کشور عراق اند، در شهر های بصره، کربلا و نجف و مسیر نجف به کربلا مستقر اند.
 
حکمتیان راز عنوان کرد: همه مواکب ظرفیت پذیرایی از بانوان را دارند، در موکب های استان کهگیلویه و بویراحمد که در کشور ایران برپا هستند، مسولیت بیش از ۴ موکب تماما بر عهده بانوان است و بانوان بخش اعظم خادمین استان کهگیلویه و بویراحمد در پیاده روی اربعین امسال را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مهم ترین نیاز موکب ها آب و یخ است، هماهنگی های لازم در مرز شلمچه انجام شده و تامین یخ برای مواکب استان مستقیما از عراق یا شلمچه انجام می گیرد. همینطور مواکب مستقر در استان کهگیلویه و بویراحمد یخچال و سردخانه دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی همه مواکب پیوست فرهنگی دارند و ملزم به انجام فعالیت های فرهنگی هستند و هر موکب یک روحانی دارد که انجام فعالیت های فرهنگی را بر عهده دارد.

حکمتیان بیان کرد: به غیر از ۷۳ موکب استان کهگیلویه و بویراحمد که در هر دو کشور عراق و ایران مستقر هستند، ۵ موکب از این استان نیز صرفا برای انجام فعالیت های فرهنگی برپا شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha