• جمعه / ۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403050503074
  • خبرنگار : 50123

امام جمعه موقت شهرکرد:

دولت و مجلس مراقب ابهت ایران باشند

دولت و مجلس مراقب ابهت ایران باشند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد گفت: اکنون کشور در موقعیت خطیری قرار دارد و آن هم دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم است که باید مراقب حیات، اعتدال، عظمت، حیثیت و ابهت ایران باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی پنجم مردادماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد با اشاره به اینکه پنجم مردادماه مصادف با اولین نماز جمعه انقلاب در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی بود، اظهار کرد: گرچه منصب امام جمعه از قبل وجود داشت و در برخی از شهرها اقامه می‌شد اما پس از انقلاب رنگ و بوی دیگری پیدا کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی، نهضت اسلامی، خون شهدا، بارور شدن و شکوفاشدن استعدادهای ملت ایران و مواجه شدن با قدرت‌های جهانی نماز جمعه را به یک کانون بسیار پرثمر، اثربخش و پربار تبدیل کرد، در حقیقت نماز جمعه ظرفیت و پتانسیلی بود که مهم‌ترین ابزار پایداری و استقامت انقلاب اسلامی و ملت ایران به شمار می‌رفت.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: برگزاری نمازهای جمعه توسط شخصیت‌های بزرگ جلوی بسیاری از انحرافات و کج‌روی ها را گرفت و مردمی که شرکت می‌کردند روحشان جلا پیدا می‌کرد و تقویت می‌شد، به ویژه در سال‌های دهه ۶۰ که شاهد فعالیت گروه‌های مختلف بودیم که انحرافاتی را به مردم تلقین می‌کردند.

فاطمی گفت: چه بسا ائمه جمعه انقلابی و شجاع احساسات افراد را نسبت به اصل نهضت اسلامی آماده و میعادگاه‌هایی برای رزمندگان به شمار می‌رفت که منجر به انگیزه گرفتن آن‌ها برای رفتن به جبهه‌های جنگ می‌شد، البته بسیاری از توطئه‌ها که می‌توانست برای اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خطرآفرین باشد در نمازهای جمعه خنثی شد.

وی بیان کرد: در شهرکرد این منصب بسیار مبارک وجود داشت، اولین امام جمعه حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی بود، در زمان جنگ مرحوم نصیری و از سال ۶۰ تا ۶۶ حجت‌الاسلام تقوی امام جمعه شهرکرد بود، بعد از وقفه چند ماهه به مدت ۲۴ سال حجت‌الاسلام ناصری در منصب امام جمعه شهرکرد خدمت کردند و اکنون ۱۳ سالی است که حجت‌الاسلام نکونام از پیشکسوتان در کنار فعالیت‌های دینی و فرهنگی، در زمینه مالی، عمرانی و امور روزمره فعالیت داشته و هر کجا مشکلاتی وجود داشت به متولیان امور تذکر می‌دادند ، حتی برخی مواقع خود مشکلات را از نزدیک مشاهده و تذکرات لازم را به متولیان می‌دادند.

امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: در زمان‌های گذشته نماز جمعه شهرکرد ابتدا در مسجد جامع، و سپس در مدارس و ورزشگاه تختی به صورت محدود برگزار می‌شد اما زمانی که مصلی امام خمینی احداث شد در این مکان شاهد اقامه نماز جمعه بودیم، کما اینکه این مکان تکمیل و در حال تکمیل بوده که امید است  بیش‌ترین استفاده از این مکان توسط مردم  صورت گیرد.

فاطمی با اشاره به اینکه نماز بهترین قانون وضع شده است، تصریح کرد: توصیه بزرگان دین مقید بودن خود و فرزندان به نماز است، اگر کسانی علاقه‌ای ندارند همچون بچه‌های مذهبی باشند حداقل نماز بخوانند، زیرا خواندن نماز عاقبت بخیری را به دنبال دارد، در غیر این صورت بی برکتی زندگی، مال، فرزند و همه حیات را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته، بیان کرد: روز اهدای خون در پیش است، افراد برای اینکه خون نیازمندان را تامین کنند خون خود را اهدا می‌کنند که امری با ارزش است.

فاطمی با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: ارزش حرفه و صنعت ولو اندک به منظور تولید ملی، بالا بردن ثروت ملی و خانوادگی ارزشمند است، از طرفی در گذشته صنعت‌هایی وجود داشت که منجر به ایجاد کارآفرینی و تولید ثروت می‌شد، امروزه این مساله به صورت حرفه‌ای و پیشرفته انجام می‌شود که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به عملیات مرصاد، افزود: بعد از پایان جنگ تحمیلی، منافقان در حرکتی با کمک دشمنان اسلام قصد حمله به خاک ایران و از بین بردن انقلاب را داشتند که با هوش، ذکاوت و تلاش این مساله شکست خورد و در نطفه خفه شد.

وی تاکید کرد: اکنون کشور در موقعیت خطیری قرار دارد و آن هم دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم است که باید مراقب حیات، اعتدال، عظمت، حیثیت و ابهت ایران باشند، ممکن است اختلاف نظرهایی با یکدیگر داشته باشند که باید به اشکالات پی ببرند و آن‌ها را رفع کنند، گرچه تضارب آرا خیریت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha