• جمعه / ۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050502957
  • خبرنگار : 50093

استقبال زائران و مجاوران از شب اول مراسم تعزیه‌خوانی میدان شهدای مشهد

استقبال زائران و مجاوران از شب اول مراسم تعزیه‌خوانی میدان شهدای مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مراسم تعزیه‌خوانی گروه نمایشی حماسه اکبر شب گذشته با استقبال گرم زائران و مجاوران در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد. 

مراسم تعزیه‌خوانی که توسط گروه آیینی نمایشی حماسه اکبر برگزار می‌شود، شب گذشته با استقبال گرم زائران و مجاوران در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد. مراسم با تلاوت قرآن، داستان‌هایی کوتاه از شهدای شاخص کربلا و دمام‌زنی آغاز شد و شب اول آن به حضرت حر (ع) اختصاص داشت.

محمدامین غلامی، مسئول تیم هنری و تعزیه‌خوانی حماسه اکبر در خصوص برگزاری این مراسم اظهار کرد: این تیم به مدت ۳ سال است که مراسم تعزیه‌خوانی را برگزار می‌کند و این دومین سالی است که این مراسم در مشهد و در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هنرمندان برجسته آیین نمایشی تعزیه‌خوانی برگزار می‌شود، افزود: این مراسم با همکاری شهرداری مشهد به مدت سه شب اجرا خواهد شد و شب اول به شهادت جناب حربن یزید ریاحی (ع)، شب دوم به داستان حضرت عباس (ع) و شب سوم به شهادت حضرت علی اکبر (ع) اختصاص دارد.

غلامی تاکید کرد: از هنرمندان برجسته کشوری برای این مراسم استفاده شده است تا مراسمی در شان و عزاداری امام حسین (ع) برگزار شود.

در ادامه، قاسم رزقی، یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در این مراسم، که اهل شهرستان کاشمر است و به مدت ۲۰ سال در نقش مخالف تعزیه اجرا می‌کند، اظهار کرد: این نقش به او از پدرش به ارث رسیده است. این دومین سال متوالی است که در عرصه میدان شهدا مشهد اجرا دارم و در شهرستان‌های مختلفی مانند سبزوار، نیشابور، تهران، کرج و اصفهان نیز به اجرای برنامه پرداخته‌ام.

رزقی خاطرنشان کرد: نقش مخالف در تعزیه یک نقش تخصصی است و بسیاری از هنرمندان به دلیل سختی این نقش به سمت موافق‌خوانی می‌روند.  

به گزارش روابط عمومی گروه نمایشی حماسه اکبر، مراسم تعزیه‌خوانی عرصه میدان شهدا به مدت سه شب از ۳ مرداد ۱۴۰۳، در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شب، بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha