• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403050402832
  • خبرنگار : 50121

امام جمعه اردستان:

مسئولان به انتقادات و گلایه‌ها توجه نمی‌کنند

مسئولان به انتقادات و گلایه‌ها توجه نمی‌کنند

ایسنا/اصفهان امام جمعه اردستان گفت: مسئولان شهرستان نسبت به انتقادات و گلایه‌هایی که اکثرا حرف مردم است بی‌تفاوت هستند.

حجت الاسلام حسن دهشیری،امروز(پنجشنبه، ۴ مردادماه) در نشست خبری به مناسبت اقامه اولین نمازجمعه بعد از انقلاب اسلامی در کشور، اظهار کرد: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی همکاران ائمه جمعه برای انتقال اخبار و رویداد روز جمعه به مردم هستند. همواره برای بیان مشکلات و مطرح کردن موضوعات و طرح‌ها از رسانه‌ها کمک خواستیم و این ارتباط همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه برکات و فواید بسیاری دارد که گاهی عامه مردم از آن غافل می‌شوند، افزود: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی نمازجمعه است. اکنون این تجمع هفتگی در بیش از ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اردستان گفت: تاثیر نماز جمعه از همان روزهای اول انقلاب اسلامی در جامعه وجود داشته و به نوعی خط دهی مردم برای دوران جنگ تحمیلی، خنثی کردن توطئه‌های منافقین و فتنه‌هایی که شکل می‌گرفت، اهمیت و نقش نماز جمعه را نشان می‌دهد که این ویژگی‌ها باعث شده این پایگاه عبادی و سیاسی مورد هجمه و تخریب دشمنان قرار گیرد.

دهشیری یکی از عواملی که باعث شده نمازجمعه توجهات جامعه را از دست بدهد را گستردگی رسانه‌ها و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: نماز جمعه در گذشته پایگاهی بود که مردم اخبار مهم و تاثیرگذار جامعه را دریافت می‌کردند.

وی بیان اینکه جایگاه نماز جمعه از بُعد سیاسی و معنوی یک جایگاه ویژه و برجسته است خاطرنشان کرد: در بعضی از خطبه‌های نماز جمعه نسبت به مسائل زیرپست شهر نکاتی بیان می‌شد که اکنون یک مقدار امامان جمعه برای گفتن مشکلات و انتقاد به مسئولان محدود شدند و اگر پای خود را بیش از آن مقدار فراتر بگذارند باید پاسخگو باشند.

امام جمعه اردستان با انتقاد از حضور کمرنگ برخی از مسئولان در نماز جمعه، تصریح کرد: بعضی از هفته‌ها در نماز جمعه به عملکرد برخی از ادارات شهرستان انتقاد می‌کنیم که علیرغم اینکه باعث گلایه آن مسئول می‌شود گاهی مواقع با لجبازی ترتیب اثر هم نمی‌دهند.

دهشیری خاطرنشان کرد: سعی کردیم هر زمان که سوژه و یا گلایه‌ای که راست آزمایی شده باشد را در خطبه نمازجمعه به آن اداره و مسئول تذکر دهیم، اما مسئولان نسبت به انتقادات و گلایه‌هایی که اکثرا حرف مردم است بی تفاوت هستند و حرف گوش نمی‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha