• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050402830
  • خبرنگار : 50980

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

نقش اصلی جوانی جمعیت بر دوش دانشگاههای علوم پزشکی است

ایسنا/همدان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش اصلی جوانی جمعیت بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی پنجشنبه ۴مرداد، در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: این جشنواره نشان دهنده جریان قوی و معنادار در میان قشر فرهیخته و نیز دانشگاهی حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه فعالان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فرهنگ و هنر صاحب اثر هستند و این لطافت روح، معناداری و اثربخشی بیشتری به فعالیت‌های تخصصی آنها می‌دهد، گفت: خوشبختانه افرادی در حوزه سلامت صاحب سبک، ایده و دیدگاه در حوزه فرهنگ و هنر هستند و طبیعتا این موضوع در بخش مرجع و قشر سلامت باید تقویت شود چرا که این مرجعیت به نوعی الگو و ایده‌ای برای سایر اقشار و مجموعه کشور که به نوعی مخاطبان هستند، فراهم می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه مجموعه بهداشت و درمان در دورترین نقاط کشور دارای مخاطب بوده و دارای حوزه گسترده‌ای است و ظرفیت بالایی دارد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطعی پرچم‌دار کنترل جمعیت بودند و در دوره سازندگی کار اصلی را دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام دادند و امروز که نگرانی جمعیت را داریم، اثرگذاری این مجموعه را همچنان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه فارغ از عوارض سالمندی، جامعه ایده‌دار، پرچم‌دار و دارای طرح در جهان باید، جوان باشد و نقش اصلی در جوانی جمعیت بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با جوانی جمعیت به دو وزیر بهداشت تاکید داشتند و گلایه ایشان در این حوزه هنوز محقق نشده است.

رستمی با بیان اینکه طبق سیاست‌های به کار گرفته شده امروز شاهد متوقف کردن روند کاهش میزان موالید بودیم اما تا فاصله مطلوب کار بسیار است، اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف در حوزه جوانی جمعیت نقش دارند که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نقش اصلی را داشته و این سیاست همچنان باید مدنظر همه سازمان‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه از دولت آینده به طور قطع انتظار می‌رود آنچه در خصوص سیاست‌های کلی نظام جمعیت مشخص شده را همچنان پیش گرفته و به موضوع جوانی جمعیت بپردازد، اضافه کرد: شعار این جشنواره نیز "ایران جوان بمان" است که خوشایند و مطلوب بوده و امیدواریم در ادامه اثرگذاری آن را در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش‌قراولان اعتلای خدمات نظام جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اگر امروز در کرونا می‌بینیم کشورهای مدعی، مبتلا می‌شوند اما کشور ایران با تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی توانسته است آن را مهار کند، جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز خدمت در نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: در سه سال دوره ریاست جمهوری شهید جمهور؛ آیت الله رئیسی شاهد خدمات ارزنده‌ای در حوزه نظام سلامت بودیم و امیدواریم همچنان این توفیق در دولت آینده نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha